شناسه خبر : 5680

۱۲۰۰ راس دام بر اثر سیل در لرستان تلف شدند

۱۲۰۰ راس دام بر اثر سیل در لرستان تلف شدند

حدود ۱۳۰ کارگاه صنایع دستی در اثر سیل لرستان دچار خسارت شده‌اند و حدود هزار و دویست راس دام و ۱۴ مزرعه پرورش ماهی و حدود ۲۰۰ راس دام سنگین در سیل اخیر در استان لرستان تخریب شده که باعث بیکاری کارگران زیادی خواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا ، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام امکانات این وزارتخانه در اختیار ترمیم و بازسازی بنگاه‌های اقتصادی کشور قرار خواهد گرفت ، گفت: در استان گلستان حدود ۱۵۰ بنگاه اقتصادی در اثر سیل دچار خساراتی شده‌اند که نزدیک به ۳ هزار کارگر شاغل در بنگاه‌های اقتصادی استان گلستان را تحت تاثیر سیل قرار داده است. همچنین حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در استان گلستان نیز آسیب‌هایی به آنها وارد شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه علاوه بر وارد آمدن خسارت به زمین‌های کشاورزی بعضی واحدهای دامی ازجمله تعداد حدود ۶۰ واحد مرغداری نیز دچار حادثه ناشی از سیل شده‌اند، گفت: به غیر از شهرستان آق قلا سه بنگاه اقتصادی در گنبد کاوس نیز تحت تاثیر سیل بوده است.

او ادامه داد: به دستور وزیر کار توافقنامه‌ای بین سرپرست سازمان تامین اجتماعی و معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است که بر اساس آن به تشکیل پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن برای کارگران بیکار شده در اثر سیل در استان‌های مختلف کشور و برقراری هرچه سریع‌تر بیمه بیکاری اقدام شود. این تفاهم‌نامه به ادارات کار و سازمان شعب سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده است.

یاوری تاکید کرد: حدود ۱۳۰ کارگاه صنایع دستی در اثر سیل لرستان دچار خسارت شده‌اند و حدود هزار و دویست راس دام و ۱۴ مزرعه پرورش ماهی و حدود ۲۰۰ راس دام سنگین در سیل اخیر در استان لرستان تخریب شده که باعث بیکاری کارگران زیادی خواهد شد. البته این برآوردها اولیه است و آمارهای دقیق‌تر نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد. 

 


 

ارسال نظر