شناسه خبر : 5664

سیل اخیر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت به جا گذاشت

سیل اخیر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت به جا گذاشت

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که طبق گزارش رئیس سازمان مدیریت بحران، سیل اخیر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت به جا گذاشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، مهرداد لاهوتی با اشاره به حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه فراکسیون مستقلین گفت: ایشان در این جلسه حوادث اخیر سیل را تشریح و اعلام کرد که این حوادث ۶۲ کشته به جای گذاشته است. همچنین عنوان شد که سیل بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت به دنبال داشته است.

وی افزود: همچنین نمایندگان گلایه‌ای در مورد نحوه مدیریت سیل داشتند، در بحران‌ها معمولا باید به گونه‌ای مدیریت کرد که مسئولان مربوطه و استانداران حرف‌های متفاوت نزنند اما در حوادث اخیر هرکس برای خود حرفی می‌زد و نوعی ناهماهنگی به چشم می‌خورد.

لاهوتی اضافه کرد: آقای نجار هم گلایه‌ای از مجلس کرد که قانون مدیریت بحران ۴ سال است در مجلس معطل مانده است، البته این قانون در مجلس به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارجاع شده است. در مورد قانون بیمه حوادث هم گلایه‌هایی داشتند که ۶، ٧ سال است در مجلس تعیین تکلیف نشده است. در همه جای دنیا حوادث طبیعی که رخ می‌دهد تنها دولت آن را مدیریت نمی‌کند بلکه بیمه‌ها پای کار می‌آیند. ایشان انتظار داشت با توجه به بلاتکلیف ماندن قضیه، موضوع در مجلس تعیین تکلیف شود.

 


 

ارسال نظر