شناسه خبر : 5630

مقرری بیمه بیکاری بیمه شدگان تأمین اجتماعی امروز پرداخت می‌شود

مقرری بیمه بیکاری بیمه شدگان تأمین اجتماعی امروز پرداخت می‌شود

مقرری بیمه بیکاری بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی از امروز به حساب افراد مشمول پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، بیمه بیکاری به بیمه‌شدگانی تعلق می‌گیرد که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، جنگ، زلزله و آتش‌سوزی بیکار شدند و برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نیاز به داشتن سابقه پرداخت بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و حتی اگر در روز اول کار در اثر این حوادث بیکار شوند، با رعایت سایر شرایط مقرر می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

فرد بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه‌شده‌ای است که بدون میل و اراده خود بی‌کار شده باشد و همچنین بیمه‌شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل‌، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی بیکار شوند می‌توانند از مقررات این قانون استفاده کنند.

بیمه‌شده بیکار برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در شرایط عادی باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری موضوع را به واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذیربط اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود یا کار مشابه اعلام کند.

بر اساس قانون بیمه‌شدگانی دریافت مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی باشند، تبعه کشورهای خارجی نباشند، مستمری‌بگیر، بازنشسته و یا ازکارافتاده کلی نباشند. دارای حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه باشند و در زمره صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری نباشند.

بر اساس اعلام محمدحسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال گذشته پرداخت مقرری بیمه بیکاری از پانزدهم تا هجدهم هر ماه است و پرداختی‌های این ماه برای مقرری‌بگیرانی که از بانک رفاه حقوق می‌گیرند، از امروز واریز می‌شود و مقرری‌بگیرانی که از سایر بانک‌ها مقرری خود را دریافت می‌کنند تا ظهر امروز پرداخت خواهد شد.

 


 

ارسال نظر