شناسه خبر : 5626

فقط ۴ درصد کشاورزی سیل‌زده مازندران بیمه است

فقط ۴ درصد کشاورزی سیل‌زده مازندران بیمه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که تنها معادل چهار درصد از خسارت سیل و سیلاب اواخر پارسال و اوایل فروردین امسال به بخش کشاورزی استان مشمول خسارت بیمه است .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، عزیرالله شهیدی فر توضیح داد : از این میزان خسارتی که به بخش کشاورزی استان وارد شد تنها ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می شود.

وی با ابراز تاسف از این که تعداد زیادی از کشاورزان و باغداران مازندران تمایلی به بیمه کشت و کارشان ندارند ، گفت : در حالی که در مجموع ۴۲ هزار بهره‌برداری کشاورزی استان مزرعه و محصولاتشان را تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار داده‌اند ، در سیل و سیلاب اخیر به ۲۵ هزار بهره‌بردار خسارت وارد شد.

شهیدی فر از آغاز پرداخت خسارت بخش کشاورزی به عرصه های بیمه شده خبر داد و افزود : بر اساس اعلام صندوق بیمه کشاورزی مازندران ، پرداخت خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی از سوی این صندوق از ۱۵ فروردین از کشاورزان بابلسری و جویباری شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با انتقاد از بی توجهی کشاورزان و باغداران استان نسبب به بیمه ، گفت : به رغم وجود تجربه‌های تلخ ناشی از خسارت‌های عوامل طبیعی باد، سیلاب ، برف و یخبندان و خشکسالی ، اما همچنان پوشش بیمه‌ای تولیدات محصولات کشاورزی استان اندک است.

وی با بیان اینکه آگاهی کم کشاورزان و مشکلات تعهدات بیمه‌ای ،نقش بیمه محصولات کشاورزی استان را کم رنگ کرده است ، افزود : این در حالی است که دولت در بیمه مزرعه و محصولات کشاورزی حمایت های ویژه‌ای در حق سهم بیمه کشاورزان و پرداخت تشویقی ناشی از خسارت احتمالی حوادث طبیعی انجام می‌دهد.

این مسؤول یادآور شد: با حضور قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور ۷۸ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده که در سیل دچار خسارت شدند، غرامت پرداخت شد.

شهیدی‌فر گفت: روند پرداخت غرامت به بهره‌بردارانی که مزارع و واحدهای تولیدی آنان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی بوده و دچار خسارت شدند ادامه خواهد شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر