شناسه خبر : 5598

شرکت‌های بیمه‌ای به سمت رعایت استاندارد IFRS می‌روند

شرکت‌های بیمه‌ای  به سمت رعایت استاندارد IFRS می‌روند

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد با بیان اینکه شرکت‌های بیمه به تدریج به سمت استاندارد IFRS می‌روند،گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از این استاندارد، مانند محاسبه ذخایر فنی اجرا می‌شود و به زودی صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه مطابق با استاندارد IFRS اجرا می‌شود.

چابک آنلاین _ بهاره تاجرباشی ، "معصوم ضمیری" در گفت و گو با چابک آنلاین اظهار کرد: نسخه نهایی استاندارد IFRS در کشورهای دیگر هم اجرایی نشده و این نوع استانداردها وقتی تدوین می‌شود یک دوره زمانی اختیاری برای آن در نظر گرفته می شود و هر شرکتی می‌تواند آن را داوطلبانه اجرا کند و اگر در آن مدت زمان ایراد و اشکالی وجود نداشت، اجباری می‌شود.

 وی ادامه داد: ظاهرا استاندارد IFRS قرار است از سال۲۰۲۳ در صنعت بیمه  کل دنیا اجرایی شود.

مدیرعامل  شرکت بیمه پاسارگاد با تاکید بر اینکه استاندارد IFRS چندین سال است که به صورت بخشی و تدریجی درصنعت بیمه ایران اجرایی می‌شود، افزود :به عنوان مثال اکنون محاسبات ذخایر کاملا با استانداردهای IFRS مطابقت دارد و به تدریج پیش می‌رود.

ضمیری بیان کرد: از چندین سال پیش محاسبات ذخایر فنی در شرکت‌های بیمه براساس استاندارد IFRS انجام می‌شود و یا تدوین استاندارد ۲۸ که از سال ۸۲  در کشوراجرایی شد، نیم نگاهی هم به استانداردIFRS داشت زیرا در استانداردها تفاوت زیادی نداشتند.

وی، گفت:  محاسبه ذخایر بخش بیمه نامه‌های غیر عمر کاملا با استاندارد IFRS مطابقت دارد و صورت‌های مالی از نظر افشا با IFRS تفاوتی ندارد.

نائب رئیس هیات مدیره بیمه پاسارگاد بیان کرد: بیمه مرکزی و بورس درحال بازنگری صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه هستند و استانداردهای جدیدی درحال نهایی شدن است که بزودی اجرایی می‌شود که این صورت‌های مالی جدید یک قدم به صورت‌های مالی مورد نظر در IFRS نزدیکتر است.

 ضمیری عنوان کرد :بخش‌هایی از استاندارد IFRS که مهم بوده اجرایی شده و باقی مانده  بخش‌ها هم به مرحله اجرا می‌رسند.

 مدیرعامل بیمه پاسارگاد گفت: به عنوان مثال بخش محاسبات ذخایر فنی بیمه‌ای هیچ مغایرتی با استانداردهای بین المللی ندارد و بخش افشای صورت‌های مالی هم کاملا به قوانین IFRS نزدیک می‌شود و آخرین نسخه صورت‌های مالی که بین بیمه مرکزی و بورس نهایی می‌شود کاملا به استاندارد IFRS نزدیک است و مقررات IFRS در آن دیده می‌شود.

 


 

ارسال نظر