شناسه خبر : 5577

صنعت بیمه در ایران از لحاظ تکنولوژی بسیار فقیر است

صنعت بیمه در ایران  از لحاظ تکنولوژی بسیار فقیر است

مدیرعامل بیمه تجارت نو ضمن بیان اینکه سال ۹۷ یک سال عادی و بدون هیچگونه فراز و فرودی برای صنعت بیمه بوده است تاکید کرد تا زمانی که یک سری تغییرات اساسی در این صنعت اتفاق نیفتد ما شاهد همان روند همیشگی در بیمه خواهیم بود.

چابک آنلاین _ بهاره تاجرباشی ، نیما نورالهی در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: سال ۹۷ برای صنعت بیمه همانند سال‌های قبل بود و هیچ اتفاق خاصی در این صنعت رخ نداده و صنعت بیمه در ۴ رکن اساسی مشکل عمده دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: رکن اول، شبکه فروش شرکت‌های بیمه است، شاید نیاز باشد نهاد ناظر یک سازمان دهی مجددی برای این موضوع داشته باشد. با توجه به ورود استارت آپ‌ها وتغییرات به روزی که در حال حاضر وجود دارد واقعا نیاز به یک سازوکار و سازمان‌دهی جدیدتری در این خصوص است، شرکت‌های بیمه هنوز همان فرآیند‌های سنتی گذشته را در جذب و به کارگیری در شبکه فروش دارند و باید در این زمینه یک اتفاق نوتری بیفتد.

نورالهی اظهارکرد: رکن دوم، رکن منابع انسانی است، نظامات حرفه‌ای حوزه منابع انسانی باید در صنعت بیمه مستقر شود. یک اتفاق خوبی را که انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه شروع کرد بحث گواهینامه‌های درجه حرفه‌ای بود اما چون حمایت و پیگیری نشد موضوع آنگونه که باید پیش نرفت که این موضوع باید جدی‌تر گرفته شود تا این نظامات حرفه‌ای منابع انسانی در صنعت بیمه به عنوان یک نظام حرفه‌ای شکل بگیرد.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو افزود: رکن سوم، حوزه سرمایه است، با توجه به نوسانات نرخ ارز باید افزایش سرمایه جدی‌تری داشته باشیم، سرمایه ۱۵۰میلیارد تومان با این افزایش نرخ ارز اصلا عددی نیست.

وی گفت: رکن چهارم که یکی از مهمترین ارکان در صنعت بیمه است و با توجه به موضوعات صنعت ما بسیار در آن عقب‌ماندگی داریم و صنعت بیمه در این زمینه بسیار فقیراست ویکی از ارکان جدی امروز دنیاست رکن تکنولوژی است.

نورالهی تصریح کرد: از بین این ۴ مورد ،رکن تکنولوژی امری است که امروز به شدت کمبود آن احساس می‌شود، زیرا می‌تواند بهره‌وری عملیاتی شرکت‌ها را بالا ببرد یکی از بزرگترین مشکلاتی که در صنعت بیمه وجود دارد پایین بودن بهره‌وری عملیاتی کل صنعت است و صنعت بیمه در این حوزه فقیر است.

مدیرعامل بیمه تجارت نو بیان کرد: برای اینکه یک تکنولوژی به صنعت بیمه ورود داشته باشد توجه جدی همه بازیگران صنعت و به خصوص شرکت‌های بیمه را می‌خواهد زیرا ورود تکنولوژی با هزینه بالایی همراه است و در اینجا نقش جدی سندیکای بیمه مشخص می‌شود شاید یک بخش آن سه رکن اول درحوزه منابع انسانی، شبکه فروش و افزایش سرمایه مربوط به بیمه مرکزی و نهاد ناظر باشد اما رکن تکنولوژی صد درصد مربوط به سندیکای بیمه گران است زیرا به عنوان یک نهاد غیردولتی بین شرکت‌‌های بیمه شکل گرفته و آن نقشی که باید در این رکن بازی کند را اصلا بازی نکرده است ومغفول مانده، در صورتی‌که شاید مهمترین رکن امروز دنیا و صنعت بیمه این باشد که بتواند بهره‌وری عملیاتی را بالا ببرد.

نورالهی گفت: اگرتوسط نهاد ناظر وخود شرکت‌های بیمه و سندیکا فکری نشود، در سال ۹۸ هم اتفاق ملموس و خاصی که از جنس تحول بشناسیم در صنعت بیمه نخواهد افتاد.

 

 

ارسال نظر