شناسه خبر : 5558

مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی تعیین تکلیف می‌شود

 مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی تعیین تکلیف می‌شود

حکم سرپرستی سازمان تأمین اجتماعی چند روز دیگر به اتمام می‌رسد و وزیر رفاه باید تکلیف مدیرعاملی این سازمان را مشخص کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، در پی انتصاب انوشیروان محسنی بندپی به سمت استاندار تهران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی محمدحسن زدا را به سمت سرپرستی سازمان تأمین اجتماعی منصوب کرد.

حکم سرپرستی زدا سوم بهمن ماه صادر شده است و بر اساس قانون فقط سه ماه اعتبار دارد. و بعد از اتمام این مدت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تکلیف سرپرست سازمان را مشخص کند که یا خود سرپرست به عنوان مدیرعامل معرفی و یا فرد دیگری انتخاب خواهد شد.

در هر صورت طی چند روز باقی مانده تا پایان حکم باید این انتخاب انجام و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی معرفی شود چرا که بعد از این مدت فعالیت سرپرست سازمان غیر قانونی است.

زدا که پیش از این معاون فنی درآمد سازمان تأمین اجتماعی بوده است به نظر می‌رسد آشنایی کاملی به امور بیمه شدگان دارد و طی این مدت نیز اقداماتی در جهت توزیع سبد حمایتی به بازنشستگان و کارگران تحت پوشش و همچنین پرداخت به موقع عیدی و حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و پرداخت بخشی از مطالبات مراکز طرف قرارداد این سازمان داشته است.

همچنین سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در نشست با وزیر رفاه عنوان کرده بود که نباید شرکت‌های زیان ده در قبال بدهی دولت به تأمین اجتماعی واگذار شود چرا که به نفع بیمه شدگان نیست. که این موضوع می‌تواند اقدام مؤثری در جهت پرداخت بدهی‌های دولت باشد.

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان ارائه دهنده خدمات رفاهی و بیمه‌ای به بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، همواره با مشکلات زیادی در حوزه مدیریتی مواجه بوده است. به طوری که بعضاً شاهد انتصاب‌های سیاسی و غیر فنی بوده است که همین مسئله، آسیب‌هایی را به بیمه شدگان وارد ساخته است. از همین رو، انتظار می‌رود که وزیر رفاه، هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف حکم انتصاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اقدام کرده و در عین حال، گزینه‌ای را برای این سازمان انتخاب کند که بتواند پاسخگوی نیازهای بیمه شدگان باشد.

از سوی دیگر شنیده می‌شود غلامرضا شریعتی گزینه دیگری برای سمت مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی است که این روزها از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است او در حال حاضر استاندار خوزستان و دانش‌آموخته دکتری ژنتیک انسانی است.

وی فردی سیاسی بوده و در سوابقش مدیرکل سیاسی و انتظامی و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان دیده می‌شود.

 

ارسال نظر