شناسه خبر : 5553

مدیر عامل بیمه سلامت ایران :

بیمه سلامت با داروخانه‌های متخلف تازه تاسیس قرارداد نمی‌بندد

بیمه سلامت با داروخانه‌های متخلف تازه تاسیس قرارداد نمی‌بندد

مدیر عامل بیمه سلامت ایران به گلایه‌های داروسازان مبنی بر قرارداد نبستن بیمه سلامت با داروخانه‌هایی که به تازگی تاسیس شده‌اند پاسخ داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت ایران در خصوص گلایه‌های داروسازان مبنی بر قرارداد نبستن بیمه سلامت با داروخانه‌هایی که به تازگی تاسیس شده‌اند گفت: بیمه سلامت تلاش می‌کند با تمام داروخانه‌ها قرارداد امضا کند اما مواقعی در یک منطقه چندین داروخانه وجود دارد که نمی‌توان با داروخانه‌های جدید قرار داد امضا کرد.

وی یکی دیگر از دلایل امضا نشدن قرارداد با داروخانه‌ها را تخلفات آنها اعلام کرد و توضیح داد: در این مواقع قرارداد لغو خواهد شد.

موهبتی افزود: برای امضای قرارداد با داروخانه‌ها دو شرط بودجه استان‌ها و ترافیک داروخانه‌ها مد نظر قرار دارد و اگر داروخانه‌ای در منطقه‌ای که داروخانه دیگری وجود ندارد قرارداد امضا خواهد شد.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران تصریح کرد: ما برای بستن قرارداد و صرف منابع دارای محدودیت هستیم و به نمایندگی از مجموعه شدگان باید دسترسی به خدمات را مد‌نظر قرار دهیم.

موهبتی افزود: تعامل به این معنی نیست که نظر ‌مشورتی را بگیریم و بعد کار خودمان را انجام بدهیم، زیرا تعامل یک امر دو طرفه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از طرفی باید باور ایجاد کنیم ‌تا تفاهمنامه‌های همکاری اجرایی شوند. زیرا تفاهمنامه باید عملیاتی شود و نباید روی کاغذ بماند.‌

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: جدا از شناخت ظرفیت و باور، باید روش اجرایی مناسبی نیز برای اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری داشته باشیم. در استقرار سازمان الکترونیک خدمات سلامت می‌توان از فرصت همکاری با سازمان نظام پزشکی به خوبی استفاده ‌کرد.‌

موهبتی گفت: یکی از مشکلات دستگاه‌های بیمه‌گر، تامین منابع مالی است. در صورت بدهی به این مساله بدهی‌ها افزایش پیدا می‌کند و ‌بیمه شدگان دچار مشکل می‌شوند.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: در حال حاضر در کشور 3 بیمه داریم و دارای روش بیمه‌ای نیز هستیم و به دلیل اینکه وحدت رویه نداریم مردم به زحمت می افتند.

 


 

ارسال نظر