شناسه خبر : 5525

تعداد بیمه شدگان قالیباف زنجانی به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت

تعداد بیمه شدگان قالیباف زنجانی به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت

مدیر اداره فرش استان زنجان گفت: با اجرای طرح نظارت و بازرسی از طرح بیمه قالیبافان تعداد بیمه شدگان این حوزه به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، محسن جعفری با بیان اینکه در استان زنجان قبل از نظارت و بازرسی‌ها بیش از ۲۰ هزار نفر بیمه قالی بافی بودند، افزود: با اجرای طرح نظارت و بازرسی از طرح بیمه قالیبافان تعداد بیمه شدگان این حوزه به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

وی بابیان اینکه هزار و ۵۰۰ نفر در استان زنجان متقاضی بیمه فرش‌بافی هستند، اظهار کرد: در سال ۹۸ این تعداد متقاضی به ترتیب بیمه خواهند شد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اداره فرش استان زنجان و سازمان بیمه تأمین اجتماعی افرادی را که در این حرفه فعالیت می‌کنند را بیمه می‌کند.

جعفری به نظارت بر دارقالی‌ها اشاره کرد و گفت: طرح نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در زنجان از ۳۱ مردادماه سال ۹۳ شروع‌شده و هدف از اجرای بازرسی این است افرادی که ذی‌حق هستند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی تأکید کرد: دارا بودن سن پایین‌تر از ۵۵ سال، داشتن مدرک فنی وحرفه‌ای و دریافت کارت قالیبافی از اتحادیه قالیبافان ازجمله شرایط لازم برای بیمه شدن است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: در استان زنجان بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر بافنده فرش دستباف وجود دارد و این اداره با همکاری سازمان تأمین اجتماعی به بیمه قالیبافان واقعی تأکیدجدی دارد و در ۱۱ ماه امسال هم تعداد زیادی از افراد که قالی‌باف واقعی بودند بیمه شدند.

 


 

ارسال نظر