شناسه خبر : 5518

میلیاردها تومان از حساب بیمه شدگان به دست پزشکان افتاده است

میلیاردها تومان از حساب بیمه شدگان به دست پزشکان افتاده است

مسئول هیئت نظارت بر سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۸۰ درصد از هزینه‌هایی که پزشکان با تجویز برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده‌اند توسط کمتر از شش درصد آنها انجام شده است، افزود: تنها صد پزشک ۲۰ درصد هزینه‌ها را ایجاد کرده بودند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا ، نشست کمیته‌های بیمه و درمان اتحادیه‌های پیشکسوتان جامعه کارگری سراسر کشور با مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران در اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران برگزار شد.

حمیدی مسئول نظارت بر سازمان تامین اجتماعی گفت: پایداری صندوق‌ها دچار مشکل شده است.وی با بیان اینکه نظرات و پیشنهادات نمایندگان کارگری و کارفرمایی را جویا شدیم و آنها را تنظیم و پالایش کردیم گفت: باید در مورد مواد ۳۶، ۳۷ ، ۵۰ و ۵۱ قانون تامین اجتماعی بحث شود.

وی افزود: اگر هر اصلاح پارامتریکی در سازمان تامین اجتماعی بدون در نظر گرفتن چالش‌های درون سازمانی انجام شود جز خسران چیزی به بار نخواهد آمد.

حمیدی با بیان اینکه باید از نظرات موسسات شرکای اجتماعی، مرکز عالی پژوهش‌های تامین اجماعی، موسسه کار و تامین اجتماعی و قوه قضائیه و ... استفاده کنیم گفت: تمامی تجربیات جهانی در زمینه نظام تامین اجتماعی باید محور تصمیم‌گیری‌های ما باشد. این گونه می‌توانیم برای حل چالش‌های تامین اجتماعی اقدامات لازم را به عمل آوریم.

مسئول هیئت نظارت بر سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در هر ماه هشت هزارمیلیارد تومان تعهدات نقدی دارد گفت: با توجه به حجم تعهدات بیمه بحران می‌تواند برای سازمان تامین اجتماعی بسیار جدی باشد به سازمان فنی اجتماعی برای سایر تعهدات باید پول تزریق شود.

وی افزود: همه هزینه‌هایی که بر دست سازمان تامین اجتماعی گذاشته شده است ایجاب می‌کند دید عمیق‌تری به منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی داشته باشیم.

در ادامه نشست گودرزی معاون مدیر کل غرب تهران در خصوص مشکلات بازنشستگان صندوق آینده ساز گفت: بازنشستگان این صندوق به دیوان عدالت اداریا شکایت کردند تا منابعی که نزد این صندوق گذاشته اند به صندوق بازنشتسگی سازمان تامین ا جتماعی منتقل شود این در شرایطی است که کارفرمایان آنها حق بیمه‌هایشان به صندوق آینده‌ساز واریز کرده بودند ما در این خصوص حرفی نداریم اما طبق قانون باید مابه‌التفاوت این انتقال منابع پرداخت شود که رقم بالایی است.

در ادامه پورطالبان دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر و رئیس کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیشکسوتان این شهرستان گفت: به تازگی در مورد قانونی شدن طرح اصلاحات پارامتریک صحبت‌های زیادی شده ما فکر می‌کنیم کسانی که از این طرح دفاع می‌کنند از چیزی خبر ندارند و یا اینکه در دنیا زندگی نمی‌کنند.

پورطالبان افزود: در چنین شرایطی عده‌ای صحبت از افزایش سن بازنشستگی و افزایش حق بیمه مطرح می‌کنند و ایران را با کشورهای پیشرفته مانند آلمان و سوئیس که سن بازنشستگی در آ‌نها بالاتر از ایران است مقایسه می‌کنند.وی افزود: میلیاردها تومان از حساب بیمه شدگان به دست پزشکان افتاده است.

 

 

 


 

ارسال نظر