شناسه خبر : 5509

کلیه بدهی‌های بیمه سلامت کردستان به روز پرداخت می‌شود

کلیه بدهی‌های بیمه سلامت کردستان به روز پرداخت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت بیمه سلامت در حوزه پرداخت بدهی‌ها با قبل از اجرای طرح تحول تفاوتی ندارد و کاملا پرداخت ها به روز است و بدهی زیادی نداریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، انور اسماعیلی اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت علیرغم اینکه برای بیمه‌ها هزینه زا بود در کردستان بدلیل جمعیت زیاد بیمه شده‌ها در زمینه بدهی‌ها با چالش‌هایی روبرو شد.

وی افزود: این سازمان از خرداد سال 95 یکسال از پرداخت مطالبات عقب بود و این روند در سال 96 نیز تداوم داشت اما در ابتدای سال 97 اقدامات و برنامه‌های خوبی برای رفع این مشکل انجام گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: براساس تفاهم نامه منعقده با دانشگاه علوم پزشکی از اول هر ماه تا روز 25 ماه بعد، 70 درصد مطالبه ماه قبل پرداخت شد و 30 درصد دیگر نیز برای سه ماه بعد و پس از بررسی اسناد باقی می ماند.

وی یادآور شد: این تعهد تا آذر سال 97 انجام شده و طبق تفاهم نامه پیش رفته‌ایم ضمن اینکه با کمکی که توسط رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ارزی به حوزه سلامت کشور شد، تمام مطالبات سال های 95 و 96 دانشگاه علوم پزشکی را یک جا پرداخت کردیم.

اسماعیلی گفت: در بخش غیر دانشگاهی و خصوصی در سال های 95 و 96 مطالبه عقب افتاده نداشتیم و بدهی امسال به این مراکز نیز تا مهر ماه پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: بیشترین دیون ما در بخش خصوصی مربوط به داروخانه‌ها با ماهیانه حداقل 30 میلیارد ریال است که تا پایان مهر ماه پرداخت شده و تلاش می‌شود تا پایان سال بیشتر مطالبات آنان پرداخت شود تا در این حوزه دچار مشکل نشویم.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان افزود: در حال حاضر بدهی‌های بیمه سلامت کاملا به روز است و با آمادگی کامل وارد حوزه الکترونیکی شدن نسخ می‌شویم و با این وضعیت بهانه‌ای برای شرکای ما در زمینه عدم همکاری باقی نمی‌ماند.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد مربوط به صندوق بیمه روستایی است.

 


 

ارسال نظر