شناسه خبر : 5493

مشکل بیمه‌ای دهیاران استان اردبیل حل می‌شود

مشکل بیمه‌ای دهیاران استان اردبیل حل می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه از سوی دهیاران پاره وقت استان ، مشکل بیمه ای آنها حل خواهد شد.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، سعید بشرخواه روز سه شنبه در همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای خلخال افزود: مشکل فعلی دهیاران پاره وقت که تنها 15 روز از حق بیمه آنها از سوی دولت پرداخت می شود با پرداخت 15 روز دیگر از سوی دهیاران و عقد قراردارد با فرمانداری های استان برطرف می شود.

وی اظهار داشت: این مشکل از سال ها پیش در بین دهیاری‌های پاره وقت بارها طرح شده و در صورت ادامه روند فعلی و پرداخت 50 درصد از حق بیمه ماهانه تامین اجتماعی از سوی دولت در حق این افراد ، دهیاران مشمول این بخش برای دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی به 60 سال زمان نیاز خواهند داشت.

او با بیان اینکه تامین اجتماعی استان اردبیل نیز همانند سایر ارگان های دولتی ابلاغ الکترونیک را جایگزین ابلاغ های دستی و مکتوب کرده ، افزود: مشکل بسیاری از دهیاران استان نا آگاهی از قوانین و مقررات جدید بیمه‌ای و بی توجهی به ابلاغات الکترونیکی ارسال شده از سوی اداره کل تامین اجتماعی استان است.

بشرخواه اظهار کرد: بیمه تکمیلی دهیاران خارج از حیطه و وظایف قانونی بیمه تامین اجتماعی بوده و دهیارانی که تمایل به استفاده از مزایای این بیمه دارند با عقد قرارداد با شرکت‌های خصوصی بیمه و بصورت گروهی می‌توانند نسبت به بهره‌مندی ازاین گونه بیمه اقدام کنند.

بشرخواه گفت: در حال حاضر 48 درصد از جمعیت این استان شامل 585 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و 38 هزار نفر حقوق و مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

 

ارسال نظر