شناسه خبر : 5473

تمامی دام‌های عشایر استان فارس بیمه می‌شوند

تمامی دام‌های عشایر استان فارس بیمه می‌شوند

مدیر کل امور عشایر فارس بیان کرد : در این طرح عشایر می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تعاونی عشایری به ازای پرداخت مبلغ ۱۲ هزار ریال به ازای هر راس، دام خود را برای مدت یکسال بیمه کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر کل امور عشایر فارس گفت: در قالب تفاهم نامه سه جانبه‌ای که میان صندوق بیمه کشاورزی و سازمان امور عشایر ایران و اتحادیه دامداران متحرک بسته شده همه دام‌های عشایر به صورت فراگیر بیمه می‌شود. روح اله بهرامی افزود: در این طرح عشایر می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تعاونی عشایری به ازای پرداخت مبلغ ۱۲ هزار ریال به ازای هر راس، دام خود را برای مدت یکسال بیمه کنند.

وی با بیان اینکه عشایر استان برای بیمه کردن دام‌هایشان محدودیت زمانی ندارند، اظهارداشت: در این طرح موارد بیمه‌ای به دو صورت بیمه پایه و بیمه تکمیلی وجود دارد و کاملا اختیاری است.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: ۲۳ شرکت تعاونی عشایری به عنوان بازاریاب و تسهیل‌گر در استان فارس بیمه دام عشایر را انجام می‌دهند.

بهرامی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های جامعه عشایری این استان، بیمه در شرایط سخت و در صورتی که مشکلی برای دام‌های عشایر به وجود آید می‌تواند کمک خوبی برای آنان باشد و امنیت شغلی آن‌ها را تضمین کند.

وی، از مدیران عامل شرکت‌های تعاونی عشایری استان خواست تا از این فرصت برای بهره‌مندی عشایر از این ظرفیت استفاده کنند.


 

ارسال نظر