شناسه خبر : 5439

بیمه سلامت ماهانه ۱۵ میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه می‌کند

 بیمه سلامت ماهانه 15 میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: براساس برآوردهای انجام شده بصورت میانگین ماهیانه ۱۵ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در استان هزینه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، انور اسماعیلی اظهار داشت: بیمه سلامت کردستان در سال جاری و با توجه به شرایط موجود بر جامعه در بسیاری از سرفصل‌ها بجز صندوق بیماران خاص صرفه جویی کرده و از خدمات غیرضروری کاسته است.

وی گفت: بیمه سلامت در زمینه خدمات رسانی به بیماران خاص نه تنها کاهش هزینه نداشت بلکه افزایش هزینه هم داشته و در سال جاری بطور متوسط ماهانه 15 میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال جاری تلاش شده کمترین چالش در زمینه اختصاص اعتبار برای هزینه درمان و داروی این بیماران ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه داروهای مصرفی بیماران خاص از هزینه بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: داروی یک بیمار خاص برابر با 60 بیمار دیگر هزینه دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 500 بیمار خاص در استان وجود دارد گفت: بر اساس آمارهای موجود یک هزار و 900 نفر از این بیماران زیر پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات این سازمان حمایتی بهره می برند.

 


 

 

ارسال نظر