شناسه خبر : 5433

تعداد زیادی از اعضای صنف، ماشین آلات ساختمانی خود را بیمه نکرده‌اند!

تعداد زیادی از اعضای صنف، ماشین آلات ساختمانی خود را بیمه نکرده‌اند!

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی و ساختمانی تهران ضمن بیان اینکه صنعت بیمه در کشور یک صنعت ناشناخته است گفت تعداد بسیاری از اعضای صنف ماشین آلات کشاورزی و ساختمانی تهران ماشین آلات و دستگاه‌های تولیدی خود را بیمه نکرده‌اند زیرا شناخت اعضای صنف ما از صنعت بیمه محدود است.

چابک آنلاین _ بهاره تاجرباشی ، علی توسطی در گفتگو با چابک آنلاین بیان کرد: صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته، در مسایل مربوط به محیط کار و بنگاه‌های تولیدی وهمچنین در حوزه زندگی شخصی افراد جزء واجبات زندگی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: آحاد مردم فارغ از مشکلات اقتصادی که در این سال‌ها با آن مواجه هستند در قسمت مالی بیمه مشکلی با انواع و اقسام بیمه‌ها ندارند اما تا زمانی که صنعت بیمه نتواند فعالیت درستی در حوزه فرهنگ سازی انجام دهد طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که در این حوزه اتفاقات خوبی رخ دهد.

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی و ساختمانی تهران اظهار کرد: در بعضی از کشورها اهمیت بیمه را در سطوح دبستان آموزش می‌دهند، زمانی که کشورهای توسعه یافته این مبحث را در دروس پایه مدارس ابتدایی آموزش می‌دهند نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

توسطی تاکید کرد: در ایران هیچگونه کار فرهنگی در حوزه بیمه انجام نشده  و با آتش سوزی ساختمان پلاسکو می‌بینیم که تعداد اندکی از مغازه داران از بیمه استفاده کرده بودند.

وی افزود: وقتی در جامعه شهری و در منطقه مرکزی تهران صنعت بیمه خود را نشان نداده نمی‌توان انتظار داشت که مخاطبین صنف ما که در حوزه تولید کنندگان اعم از کشاورزی و صنعتی فعال هستند و دغدغه های زیادی در حوزه کاری خود دارند الان به آن سطح از اگاهی رسیده باشند که بیایند دستگاه‌ها و ماشین آلات خود را بیمه کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف تهران، راهکار لازم برای اینکه صنعت بیمه بیشتر و بهتر در بین اصناف شناخته شود را اینگونه بیان کرد: باید به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و سندیکا‌ها مراجعه شود زیرا آنها جوشیده از بطن خود آن جامعه هدف هستند. درابتدا باید این باور در آنها به وجود آید و به اهمیت صنعت بیمه پی ببرند و این باور را به مخاطبین و جامعه تحت پوشش خود منتقل کنند.

 


 

ارسال نظر