شناسه خبر : 5427

بیمه دانا در سال جاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد

بیمه دانا در سال جاری  ۳۰۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد

رضا جعفری تولید حق بیمه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در دوره مالی جاری تا کنون و رشد بالغ بر۵۰ درصدی فروش نسبت به سال گذشته در نیمه دوم سال جاری را از جمله عملکرد مثبت بیمه دانا عنوان و آن را نتیجه ظهور ایده‌های نو‌آورانه مدیریت جدید ، کار تیمی و روحیه کار جمعی دانست.

به گزارش چابک آنلاین ،مجمع بیمه دانا که با هدف تصویب اساسنامه جدید شرکت با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه برگزار خواهد شد ، اساسنامه جدید شرکت برای اصلاح و تصویب نهائی مورد بررسی قرار می‌گیرد .

رضا جعفری ، رئیس هیات مدیره بیمه دانا ، تشکیل کمیته های حسابرسی ، کنترل داخلی ، مدیریت ریسک و جبران خدمات کارکنان و تطبیق مقررات را از مهمترین ویژگی‌های اساسنامه جدید عنوان کرد و اظهار داشت : حضور اعضای هیات مدیره به عنوان روسای این کمیته ها موجب می‌شود تصمیم گیری درخصوص مسائل اصلی شرکت تسهیل شده و واحد های اجرایی با اهتمام بیشتر و با پشتوانه خرد جمعی بالاترین رکن حاکمیت شرکتی می‌تواند امور اجرایی شرکت را به پیش ببرد.

وی با اشاره به وضعیت حاکم بر بازار بیمه و متغیرهای تأثیر گذار بر نهادهای مالی افزود : صنعت بیمه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی می‌تواند محرک سایر کسب و کارهای فعال در کشور شود ، لذا بررسی وضعیت میزان انحصار و رقابت موجود در صنعت بیمه ، بررسی وضعیت بهره وری و سود‌آوری ، رقابت پذیری و ارائه نظر سنجی‌های لازم برای نیل به وضعیت مطلوب در صنعت بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است و به نظر می‌رسد مدیران ارشد شرکت بیمه دانا برای پیشبرد اهداف استراتژیک نیاز به ابزارهایی دارند که اساسنامه جدید می‌تواند بخشی از آن را تأمین کند .

رئیس هیأت مدیره بیمه دانا تشکیل هیات عامل مرکب از مدیرعامل ، قائم مقام و معاونان مدیرعامل را از دیگر ویژگی‌های اساسنامه جدید برشمرد و اظهار داشت :اعضای هیات عامل طبق اساسنامه جدید توسط هیات مدیره تشکیل و صلاحیت حرفه‌ای آنها نیز طبق شرایط و ضوابط نهاد ناظر بر صنعت بیمه تأیید می‌شود .

وی اضافه کرد : بر این اساس برای تسهیل در امور شرکت و تسریع در روند خدمت رسانی به بیمه گذاران و افزایش توانمندی‌های بیمه‌ای ، تمام یا بخشی از تکالیف هیات مدیره به مدیرعامل و هیات عامل قابل تفویض خواهد بود  .

دکتر جعفری ، تولید حق بیمه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در دوره مالی جاری تا کنون و رشد بالغ بر ۵۰ درصدی فروش نسبت به سال گذشته در نیمه دوم سال جاری را از جمله عملکرد مثبت بیمه دانا عنوان و آن را نتیجه ظهور ایده‌های نو‌آورانه مدیریت جدید  ، کار تیمی و روحیه کار جمعی دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری شاهد استمرار این روند و تقویت بیشتر شاخص‌های عملکردی در این شرکت باشیم .

وی پرهیز مدیران فنی شرکت از ورود به بازار رقابتی ناسالم و جلوگیری از ظهور پدیده دامپینگ و اجتناب از هرگونه ارائه نرخ غیرحرفه‌ای و غیر کارشناسی را ستود و به بیمه گذاران و صاحبان سرمایه نیز توصیه کرد که سرمایه‌های خود را تحت پوشش شرکت‌هایی که نرخ‌های غیر فنی و غیر کارشناسی و یا خارج از ضوابط نهاد ناظر بیمه ارائه می‌دهند قرار ندهند زیرا این دسته از شرکتها هنگام بروز خسارت توانایی پرداخت خسارت را نخواهند داشت و مشکلاتی را برای صاحبان سرمایه ممکن است ایجاد نمایند .

 

 


 

ارسال نظر