شناسه خبر : 5424

بیمه سلامت سقف فروش دارو با دفترچه را تعیین می‌کند

بیمه سلامت سقف فروش دارو با دفترچه را تعیین می‌کند

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران: در برخی استان‌ها سازمان بیمه سلامت با داروخانه‌های جدید قرارداد نمی‌بندد و یا سقف فروش دارو با دفترچه تعیین می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما ، حمید خیری افزود: تعیین سقف فروش دارو با دفترچه بیمه مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند، بطور مثال به داروخانه می‌گویند در مجموع روزانه فقط ۲۰۰ هزار تومان دارو با دفترچه بیمه سلامت تحویل بیماران دهد و این درحالیست که در برخی بیماران فقط یک نسخه پزشک متخصص برای یک بیمار بیش از ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.

وی گفت: تاخیر در پرداخت بدهی‌های بیمه‌ها هم باعث شده است تا داروخانه‌ها با مشکل نقدینگی مواجه شوند، طبق قراداد بین بیمه و داروخانه باید ظرف ۲ ماه پس از تحویل اسناد، پول داروخانه پرداخت شود، اما تاخیر‌های طولانی کنونی باعث شده تا ظرفیت داروخانه برای خرید دارو‌های گران کاهش یابد و نتواند داروی گران را با دفترچه به بیمار تحویل دهد.

خیری افزود: اغلب داروخانه‌های ما اکنون از وصول چک‌هایی که بابت خرید دارو به شرکت‌ها داده اند ناتوان هستند و به جای خدمات رسانی به بیماران مدام در راهرو‌های مراجع قضایی، سرگردان شکایات شده‌اند.

 


 

ارسال نظر