شناسه خبر : 5419

بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بیمه سلامت لرستان جذب شد

بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بیمه سلامت لرستان جذب شد

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: امسال سه هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار بخش‌های مختلف توسط این نهاد جذب شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، شاهدخت فتحی بیرانوند افزود: با اعتبار جذب شده بخش قابل توجهی از مطالبات دولتی دانشگاهی و بخش خصوصی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: امسال تمامی مطالبات معوق سال 96 در بخش خصوصی و 96 درصد دانشگاهی دولتی تسویه و انضباط مالی کم سابقه ای در پرداخت مطالبات سالجاری نیز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات سال 97 دو بخش طرف قرارداد بیمه سلامت استان، تا شهریورماه تسویه شده، تصریح کرد: همچنین 70 درصد مطالبات مهر و آبان بخش دولتی و 60 درصد مطالبات بخش خصوصی تا مهرماه نیز پرداخت شد.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: نبود تناسب میان منابع و هزینه کرد و از مشکلات جدی بیمه سلامت است چراکه تنها 15 درصد مشمولان این نهاد حق بیمه پرداخت می کنند به نحوی که زیان انباشته بیمه سلامت در کل کشور سالانه 56 هزار میلیارد ریال محاسبه می شود.

یک میلیون و 100 هزار نفر معادل حدود 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از این مجموع یک هزار و 180 نفر بیمار خاص هستند.

بیمه سلامت پنج صندوق بیمه ای کارکنان دولت، روستائیان و عشایر، بیمه همگانی و ایرانیان و سایر اقشار دارد و 85 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت حق بیمه پرداخت نمی کنند ولی خدمات خوب دریافت می کنند.

 

 

ارسال نظر