شناسه خبر : 5414

هیچ کشتی خارجی توسط شرکت‌های بیمه گذار داخلی بیمه نمی‌شود

هیچ کشتی خارجی توسط شرکت‌های بیمه گذار داخلی بیمه نمی‌شود

مدیرعامل شرکت بیمه البرز درباره حضور این شرکت در عرصه بیمه کردن بدنه کشتی‌های نفتکش داخلی و خارجی، عنوان کرد: پس از اعمال تحریم‌ها هیچ شرکت بیمه‌ای ریسکی از خارج کشور نمی پذیرد و علاوه بر آن شرکت‌های بیمه گذار داخلی نیز رنکینگ بین المللی ندارند لذا هیچ کشتی خارجی توسط شرکت‌های بیمه گذار داخلی بیمه نمی‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، سید رسول تاجدار، در حاشیه افتتاح ساختمان شعبه مدیریت این بیمه در خوزستان، با اشاره به مصوبه جدید مجلس در خصوص واگذاری سهام دولتی بیمه البرز، اظهارداشت: موضوع فروش سهم دولتی بیمه البرز در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود اما به سبب عدم احراز شرایط خریداران و متقاضیان، این واگذاری انجام نشد.

وی افزود: در حال حاضر 82/66 درصد سهام شرکت بیمه البرز به بخش خصوصی واگذار و 17/34درصد نیز تا پایان سال 98 واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز در خصوص درآمد حاصل از فروش سهم دولتی این شرکت، گفت: با تصویب نمایندگان مجلس، سهام دولتی شرکت بیمه البرز توسط سازمان خصوصی سازی واگذار و درآمد حاصل از آن به بیمه ایران داده می‌شود.

تاجدار درباره حضور این شرکت در عرصه بیمه کردن بدنه کشتی‌های نفتکش داخلی و خارجی، عنوان کرد: پس از اعمال تحریم‌ها هیچ شرکت بیمه‌ای ریسکی از خارج کشور نمی‌پذیرد و علاوه بر آن شرکت‌های بیمه گذار داخلی نیز رنکینگ بین المللی ندارند لذا هیچ کشتی خارجی توسط شرکت‌های بیمه گذار داخلی بیمه نمی‌شود.وی تصریح کرد: اگر یک شرکت بیمه موفق شود ریسکی از خارج کشور بپذیرد سودی از آن نخواهد داشت.

تاجدار با بیان اینکه 20درصد کشتی سانچی از سوی بیمه البرز، بیمه شده بود، گفت: در بحث کشتی سانچی نیز تعهدی که مربوط به شرکت بیمه البرز بوده با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیون و 200 هزار دلار پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز ادامه داد: 70 درصد بیمه نامه سانچی متعلق به یک شرکت بیمه نروژی و 30 درصد تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ ایرانی بود؛ از سهم 30 درصدی ایران، 20 درصد از سوی بیمه البرز و 10 درصد از سوی بیمه ملت پوشش داده شد که نیمی از بیمه‌نامه‌های فوق نزد بیمه مرکزی پوشش اتکایی داشتند.

 


 

ارسال نظر