شناسه خبر : 5413

۶۰ درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

 60 درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه هفته آینده در شهرستان ازنا آغاز می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، شاهدخت فتحی بیرانوند نسخه نویسی الکترونیکی را عامل مهمی در مدیریت هزینه‌ها دانست و اظهار داشت: همچنین کاهش خطاهای پزشکی و ایجاد مسیر امن از پزشک تا داروخانه دیگر دستاوردهای این طرح هستند.

وی ادامه داد: این طرح در ‌ها و مراکز خصوصی طرف قرار داد انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: در اجرای این طرح بانک اطلاعاتی و آرشیو اقدامات قبلی بیمار در خصوص خدمات پاراکلینیک ایجاد می شود و پزشک با آگاهی از خدمات انجام شده در گذشته نسبت به ویزیت بیمار اقدام می کند.

فتحی بیرانوند افزود: لرستان آمادگی دارد سال 98 به عنوان پایلوت نسخه نویسی الکترونیکی، این طرح را در تمامی شهرهای استان اجرایی کند.

وی همچنین حذف دفترچه کاغذی را از دیگر فواید این طرح برشمرد و تصریح کرد: 450 هزار جلد دفترچه سالیانه در استان صدور و تمدید می شود که با نسخه نویسی الکترونیکی از این حجم چاپ و به تبع آن قطع درختان نیز جلوگیری خواهد شد.

یک میلیون و 100 هزار نفر معادل حدود 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از این مجموع یک هزار و 180 نفر بیمار خاص هستند.

اکنون 620 مرکز درمانی استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

بیمه سلامت پنج صندوق بیمه ای کارکنان دولت، روستائیان و عشایر، بیمه همگانی و ایرانیان و سایر اقشار دارد و 85 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت حق بیمه پرداخت نمی کنند ولی خدمات خوب دریافت می کنند.


 

ارسال نظر