شناسه خبر : 5403

۲۰۲ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری همدان مشغول به کار شدند

202 نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری همدان مشغول به کار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: اشتغال مجدد بیش از ۲۰۲ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری طی سال جاری در استان همدان محقق شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، احمد توصیفیان اظهار کرد: بیمه بیکاری به عنوان یکی از قوانین حمایتی در آن سعی شده با پرداخت مقرری بیمه بیکاری از کارگرانی که به صورت غیر ارادی از کار اخراج و طبق قانون، مستحق دریافت بیمه بیکاری شناخته شده‌اند حمایت شود.

وی گفت: البته بازنشستگان و ازکارافتادگان، صاحبان حرفه‌ها و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری و اتباع خارجی مشمول قانون بیمه بیکاری نمی‌شوند و نمی‌توانند از مزایای این قانون بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تأکید کرد: بر اساس قانون، «کارگران قراردادی» در صورتی مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند که حداقل یک سال، در آخرین کارگاه سابقه اشتغال داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارگران قراردادی فارغ از در نظر گرفتن سوابق بیمه‌ای خود، اگر حتی 11 ماه در آخرین کارگاه شاغل بودند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری نمی‌شوند گفت: در خصوص کارگران قرارداد دائم نیز کارگران به شرط داشتن حداقل 6 ماه سابقه کار در صورتی که بدون اراده خود بیکار شده باشند می‌توانند از مزایای مقرری این بیمه استفاده کنند.

توصیفیان غیر ارادی بودن بیکاری را ملاک اصلی حمایت قانونی از بیمه‌شدگان بیکار دانست و افزود: کارگری که به اراده خود نسبت به ترک کار اقدام کند نمی‌تواند از این حمایت‌ها برخوردار شود.

وی تصریح کرد: تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان تا پایان بهمن سال جاری تعداد 2 هزار و 439 نفر هستند که در همین مدت تعداد 2 هزار و 705 پرونده متقاضی در کمیته مشترک با تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت:‌ تعداد 256 نفر نیز از طریق خوداظهاری، عدم پذیرش آموزش و عدم حضور غیاب و همچنین شناسایی اشتغال پنهان از شمول بیمه بیکاری خارج شده‌اند.

وی افزود: یک‌هزار و 168 نفر از مقرری‌بگیران زن و مرد برای آموزش دوره مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

 


 

ارسال نظر