شناسه خبر : 5396

ماهانه ۹۷۰ میلیون تومان مقرری بیمه بیکاری در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

ماهانه ۹۷۰ میلیون تومان مقرری بیمه بیکاری در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: هزار و ۳۹ نفر در خراسان‌جنوبی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، مجید درویشی اظهار کرد: بخش بیمه‌ای تأمین اجتماعی در خراسان‌جنوبی با ۹ شعبه اصلی و ۱۰ شعبه اقماری و یک کارگزاری رسمی خدمت می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۸ هزار نفر بیمه‌شده اصلی در خراسان‌جنوبی داریم، افزود: همچنین ۲۲ هزار مستمری‌بگیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

درویشی بیان کرد: جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار نفر در معادل ۴۸ درصد از جمعیت خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه هستند، که این میزان ۷۰ درصد از جمعیت شهری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۶۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به بازنشستگان و بازماندگان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی در زمینه تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری تا دی‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته نیز ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درویشی یادآور شد: سال گذشته ۹۸۳ نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری بوده‌اند که این عدد امسال به هزار و ۳۹ نفر رسیده و ماهانه مبلغی بالغ بر ۹۷۰ میلیون تومان نیز از این بابت به آنان پرداخت می‌شود.

وی گفت: همچنین این سازمان به منظور گسترش و توسعه امر بیمه به آحاد افراد جامعه، زنان خانه‌دار را بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده است تا این گروه از جامعه، بتوانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی مربوطه بهره‌مند شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هم اکنون در خراسان جنوبی ۲۵۰ نفر از بانوان خانه دار بیمه تأمین اجتماعی هستند که افزایش آگاهی و اطلاع از شرایط این نوع پوشش بیمه‌ای باعث افزایش تعداد متقاضیان این بیمه شده است.

درویشی در خصوص شرایط سنی بیمه زنان خانه دار اظهار کرد: زنان خانه‌داری که کمتر از ٥٠ سال تمام سن دارند، می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام نمایند و چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ٥٠ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.

درویشی ادامه داد: زنان خانه داری که حداقل دارای ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌باشند نیز می‌توانند بدون لحاظ شرط سنی، نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام نمایند.

وی یادآور شد: نرخ حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای در این نوع بیمه، مانند بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با نرخ حق بیمه ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد است.

 


 

ارسال نظر