شناسه خبر : 5391

۴۰ هزار خانوار روستایی خوزستانی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند

۴۰ هزار خانوار روستایی خوزستانی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند

تفاهم نامه پوشش بیمه اجتماعی۴۰ هزار خانوار روستایی و عشایری استان خوزستان صبح چهارشنبه با حضور استاندار خوزستان و مدیر عامل بیمه اجتماعی روستایی و عشایری کشور در خرمشهر امضا شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ،استاندار خوزستان در نشست امضای این تفاهم‌نامه که در محل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد گفت:اجرای طرح پوشش بیمه اجتماعی خانوارهای روستایی و عشایری در افزایش امید به زندگی، توانمند سازی و ارتقاء وضعیت معیشتی همچنین ،شاخص های اقتصادی و رفاهی روستائیان نقش مهمی دارد.

غلامرضا شریعتی گفت:با همکاری سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی استان خوزستان 94 هزار و 800 سرپرست خانوار برای تحت پوشش قرار گرفتن در قالب پوشش بیمه اجتماعی خانوار روستایی در سالجاری شناسایی شدند.

وی جمعیت روستایی شهرستان خرمشهر را سه هزارو 500 خانوار عنوان کرد و گفت: این خانوارها همگی از مزایای این طرح بیمه بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نیز جمعیت هدف اجرای طرح بیمه روستایی و عشایری استان خوزستان را 93 هزار و 800 سرپرست خانوار عنوان کرد که بین 18 تا 50 سال فاقد بیمه اجتماعی می باشند.

محمدرضا واعظ مهدوی افزود: دولت حمایت جدی را بر اساس قانون جامعه رفاه و تامین اجتماعی از این طرح انجام داده است و روستائیان یک سوم حق بیمه را پرداخت و دولت و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت دوسوم آن را برعهده دارند.

 


 

ارسال نظر