شناسه خبر : 5372

مشکل اصلی زیلوبافان میبدی پوشش بیمه‌ای آنهاست

مشکل اصلی زیلوبافان میبدی پوشش بیمه‌ای آنهاست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه صنعت زیلو بخش مهمی از اقتصاد شهرستان میبد را در برگرفته است، گفت: عمده مشکل صنعت‌گران زیلو در شهرستان میبد، بحث بیمه آن‌هاست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، سیدمصطفی فاطمی با اشاره به وضعیت تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان یزد، تصریح کرد:، بحث تولید زیلو در شهرستان میبد به صدها سال گذشته برمی‌گردد و در حال حاضر خوشبختانه این هنر به شکلی کامل به تکامل رسیده است. تولیدکنندگان این صنعت در طول این مدت دارای فعالیت‌های مختلفی بوده‌اند و به‌عنوان یک شغل به آن می‌نگریسته‌اند؛ اما مدتی بود که این صنعت در حال فراموش شدن بود و تقریباً تعداد زیلوبافان خیلی کاهش یافته بود؛ اما خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته و همچنین با فعالیت‌هایی که خود مردم به این صنعت داشته‌اند، باعث شد تا تعداد دارهای زیلو افزایش یافته و بخش مهمی از اقتصاد شهرستان میبد را در برگیرد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در راستای بیمه صنعت‌گران به‌شدت در مضیقه قرار گرفته‌ایم و جای کار بسیاری دارد؛ گرچه این موضوع کشوری است، خاطرنشان کرد: عمده مشکل صنعت‌گران زیلو در شهرستان میبد، بحث بیمه آن‌هاست؛ همچنین عمده تولیدکنندگان زیلو در این شهرستان به‌صورت سنتی در حال فعالیت هستند.

 

 


 

ارسال نظر