شناسه خبر : 5371

برای نخستین بار ؛

چوپان گلستانی بیمه شد

چوپان گلستانی بیمه شد

«مصطفی میرزایی»، چوپان ترکمن اهل شهر ساحلی گُمیشان استان گلستان به عنوان نخستین بیمه شده این شغل در ایران زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، رییس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: اجرای این طرح که به نام چوپان گلستانی ثبت شد، از چند سال پیش در دستور کار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

«تاج قلی فرهنگ دوست» اظهار داشت: آیین رونمایی از آغاز طرح بیمه تامین اجتماعی شغل چوپانی با حضور مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مسوولان محلی و روسای ادارات مرتع منطقه 3 کشور در شهرستان گُمیشان برگزار شد.

بر اساس گزارش اداره کل ترویج آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور 44 شغل مرتبط با منابع طبیعی از جمله چوپانی کد گذاری شده و اکنون بهره برداران این حوزه از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

رییس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به وضعیت دامپروری در مراتع استان اشاره کرد و گفت: اکنون 5 هزار و 300 بهره بردار در عرصه مرتعی این خطه دارای پروانه بوده و به دامپروری مشغولند.

فرهنگ دوست افزود: بهره برداران گلستان سه میلیون و 700 هزار راس دام دارند که تغذیه یک میلیون و 200 هزار آن صرفا به مراتع متکی است.

به گفته وی هر بهره بردار مرتعی استان گلستان برای نگهداری دام های خود نیاز به 2 چوپان دارد.

 

 
 

ارسال نظر