شناسه خبر : 5367

در سال جاری ؛

بیش از یک بیلیارد ریال برای سلامت مردم هرمزگان هزینه شده است

بیش از یک بیلیارد ریال برای سلامت مردم هرمزگان هزینه شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان گفت : در سال‌جاری تا کنون مبلغ یک بیلیارد و ۶۱۹ میلیارد و۶۰۳ میلیون و۶۰۱ هزار و ۱۸ریال برای سلامت مردم هرمزگان هزینه شده که بر اساس مبلغ پرداختی، مطالبات دولتی دانشگاهی تا پایان آبان ماه و موسسات دولتی دانشگاهی و خصوصی تا پایان شهریورماه پرداخت شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، علی علی‌زاده اظهار داشت: ۹۹۳ هزار و ۴۲۱ نفر تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان هرمزگان قرار دارند که این جمعیت بر اساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر۵۶ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بیشترین جمعیت بیمه‌شده این اداره کل در صندوق بیمه روستایی قرار دارد و ۷۸ درصد از جمعیت بیمه شده تشکیل می‌دهد.

علیزاده همچنین با اشاره به اینکه تعداد یک‌هزار و ۹۵۹ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت بهره‌مندند، عنوان داشت: بیماران تالاسمی با جمعیت یک هزار و ۷۱ نفر بیشترین تعداد در این گروه از بیماران هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان از پرداخت کلیه مطالبات سال۹۶ و پرداختی سال۹۷ خبر داد و افزود: در سال گذشته مبلغ سه بیلیارد و۴۵۳میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۶۸۵ هزار و۲۶۸ریال در راستای ارتقاء سطح سلامت مردم استان هزینه شده که از این رقم، ۳۲ درصد آن مربوط به خدمات سطح ۱ (بهداشتی) و ۶۸درصد دیگر نیز در حوزه درمان هزینه شده است.

علیزاده همچنین از اجرایی شدن پروژه نسخه الکترونیکی شهرستان قشم در ۲۲بهمن امسال خبر داد و یادآور شد: این اقدام علاوه بر تسریع و سهولت در ارائه خدمات به بیمه شدگان، کاهش هزینه و حذف دفترچه بیمه سلامت در برخواهد داشت.

وی افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای خدمات الکترونیک، کاهش هزینه‌ها، کاهش ترافیک جاده‌ای و کاهش زمان انتظار خواهد بود.

 

 

ارسال نظر