شناسه خبر : 5366

میانگین پوشش صندوق بیمه کشاورزان در کشور ۲۵ درصد است

میانگین پوشش صندوق بیمه کشاورزان در کشور 25 درصد است

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی اعلام کرد: میانگین پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در کشور ۲۵ درصد است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمد نظری روز سه شنبه در آیین اعطای احکام مستمری بگیران روستایی، بازنشسته و از کارافتادگی زرنق شهرستان هریس، تعداد سرپرستان خانوار بیمه شده اصلی صندوق در استان را ۱۸۴ هزار نفر اعلام کرد .

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را از نظر تعداد بیمه شده دارد، افزود: شهرستان هریس نیز با بیش از ۹۰ درصد جذب پوشش، رتبه اول را در بین شهرستانهای استان دارد.

به گفته وی، میانگین پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در کشور ۲۵ درصد است.

نظری ، سن مجاز عضویت در صندوق را ۱۸ تا ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: متولدین ۱۳۴۷ فقط تا پایان اسفندماه امسال فرصت دارند تا عضو این صندوق شده و افراد ۵۰ سال به بالا درسال بعد پذیرش نخواهند شد.

نظری افزود: خدمات صندوق شامل پرداخت مستمری بازنشستگی به شرط پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و سن ۶۵ سال، مستمری از کارافتادگی کلی و فوت ناشی از کار یا علل غیر از حوادث کاری است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی از ایجاد و برقراری بیمه تکمیلی در سال ۹۸ در این صندوق خبر داد و افزود: دراین طرح اعضای صندوق خدمات بیشتری در زمینه درمانی و بازنشستگی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ثبت نام مشمولان صندوق از طریق دهیاری‌ها، شرکت‌های تعاونی روستائی و بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: در استان ۹۲ کارگزار این صندوق فعال هستند.

نظری یادآوری کرد: دامنه شمول صندوق افزایش یافته و در زمان حاضر غیر از روستائیان و عشایر، کشاورزان غیرساکن روستا در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، رانندگان بین شهری، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دامپزشکی به شرط استقرار محل شرکت در روستا یا شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، مدیر و مربیان مهد روستا هم می‌توانند عضو صندوق شوند.

 

 

 


 

ارسال نظر