شناسه خبر : 5359

هیچ هنرمندی نگران هزینه‌های درمانی خود نیست!

هیچ هنرمندی نگران هزینه‌های درمانی خود نیست!

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: امروز هیچ هنرمندی به خصوص اعضای صندوق نگران هزینه‌های درمانی خود نیست و اگر درخواست کمکی در این زمینه به دست ما برسد، سریعا اقدام می‌کنیم.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، نشست خبری مدیرعامل صندوق اعتباری هنر صبح امروز با حضور سید حسین سیدزاده و جمعی از مدیران وی و اهالی رسانه برگزار شد.

سیدزاده با اشاره به عملکرد این صندوق در سال 97 گفت: در سال 97 ما در بخش حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر کوشا بودیم و یکی از بهترین سال‌های صندوق را پشت سر گذاشتیم و امروز این صندوق بعد از سا‌ل‌ها به یک پختگی رسیده و منتظر ثمر دادن آن هستیم.

وی با اشاره به حضور در بین هنرمندان شهرستانی و همچنین اعتمادسازی بین هنرمندان گفت: در سال 97 ، 5500 نفر به تعداد بیمه‌شدگان اضافه شده و در اسفندماه حدود 2 هزار نفر از هنرمندان بیمه تامین اجتماعی شدند و در مجموع 42 هزار نفر بیمه تامین اجتماعی هستند و هر فردی که شرایطش را داشته باشد و از ما تقاضا کرده باشد و استحقاق بیمه شدن داشته باشد علیرغم کمبود منابع تلاش کردیم تا او بیمه شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از استعدادهای هنری در شهرستان‌ها حضور دارند، گفت: بیش از 80 درصد انرژی ما برای شهرستان‌ها گذاشته شده و امروز از لحاظ برخورداری منابع تهران و شهرستان‌ها به صورت مساوی از منابع برخوردارند.

وی ادامه داد: در سال 97، 122 میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام و تسهیلات بلاعوض به هنرمندان پرداخت شده که این میزان نسبت به سال گذشته در بخش ارائه تسهیلات 88 درصد و در بخش تسهیلات گیرندگان دو برابر شده است.

وی ادامه داد: در بخش طح تکریم و مستمری 200 هزار تومان به هنرمندان درجه یک ماهیانه کمک شده و به برخی دیگر هنرمندان نیز ماهیانه 800 هزار تومان کمک شده است و ما تلاش داریم مستمری را از 200 هزار تومان به 250 هزار تومان برسانیم هرچند معتقدیم این ارقام بسیار ناچیز است و باید میزان آنها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به گسترش خدمات بیمه تکمیلی گفت: از تیرماه امسال و در دور جدید بیمه تکمیلی 22 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند که 50 درصد هزینه ثبت نام آنها را صندوق پرداخت می‌کند و امروز هیچ هنرمندی به خصوص اعضای صندوق نگران هزینه‌های درمانی خود نیست و اگر درخواست کمکی در این زمینه به دست ما برسد، سریعا اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های صندوق در سال 98 گفت: تا امروز 65 هزار نفر عضو صندوق هستند که جامعه آماری زیادی از هنرمندان روزنامه‌نگاران و فعالین قرآنی در عرصه‌های مختلف را تشکیل می‌دهند. 42 هزار نفر از آنها از طریق صندوق از خدمات بیمه تامین اجتماعی و 22 هزار نفر بیمه تکمیلی شده‌اند. در سال 98 قصد داریم از این پتانسیل 65 هزار نفر استفاده کنیم و فرآیند خدمات‌دهی به هنرمندان و روزنامه‌نگاران را عمومی کنیم. به همین دلیل من از همه شما اهالی رسانه و هنرمندان می‌خواهیم که تبدیل به یک سفیر شوند و کمک کردن را به هنرمندان را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند و اگر هنرمندی جایی نیاز به کمک داشت او را به ما معرفی کنند.

سیدزاده با تقدیر از افرادی همچون معتمدآریا، شریفیان، اصغر همت، حسین علیزاده که هنرمندان نیازمند را به این صندوق معرفی کردند، گفت: حمایت از هنرمندان کاری نیست که بشود توسط یک سازمان با 20 کارمند انجام داد بلکه نیاز به یک حرکت سیال و مطالعه عمومی دارد و اگر این حرکت را ایجاد کنیم دیگر کسی نمی‌تواند آن را متوقف کند.

وی ادامه داد: اگر رسانه‌ها گزارشی درباره مشکلات هنرمندان در رسانه خود یا فضای مجازی بنویسد قطعا قبل از اینکه دیگران به آن هنرمند کمک کنند، ما به او کمک خواهیم کرد.

سیدزاده با اشاره به لزوم کارآفرینی و کمک به کارآفرین شدن هنرمندان گفت: با بنیاد سینمایی فارابی صحبت کردیم و با هماهنگی آنها به فیلم‌هایی سینمایی در قالب وام تشهیلاتی ارائه می‌شود و تاکنون 20 فیلم از این تسهیلات استفاده کرده است. همچنین طرح صندوق جسورانه سرمایه‌گذاری سینما در بورس که در زمان محمدمهدی حیدریان مطرح شده بود در دور جدید پیگیری شد و از ابتدای سال 98 این صندوق  به عنوان بورس سینما با سرمایه‌ ابتدایی 20 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به حمایت انتظامی سرپرست سازمان سینمایی از این صندوق گفت: زمانی که این صندوق به بورس عرضه شود همه کسانی که در بورس کد دارند و می‌توانند سهام بخرند، می‌توانند واحدهای این صندوق را بخرند و هر کدام از این واحدها مشخص است که در کدام فیلم سرمایه‌گذاری شده است. سازمان بورس نیز از این صندوق حمایت کرده است.

منصور وحیدی‌فرد (معاون صندوق اعتباری هنر) نیز با اشاره به بیمه خبرنگاران و رابطه این صندوق با سازمان تامین اجتماعی گفت: بحث خبرنگاران مبنا برای بیمه 18 درصد حداقل حقوق پایه است که از این میزان 8 درصد توسط خود فرد و 10 درصد از سوی صندوق پرداخت می‌شود و در زمان بازنشستگی نیز حقوق پرداختی بر اساس مبنای سنوات پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ما هیچ بدهی به سازمان تامین اجتماعی نداریم و حق بیمه همه افراد هر ماه پرداخت می‌شود و بدهی گذشته ما نیز به سازمان تامین اجتماعی تقسیط شده و اقساط آن نیز در زمان خود پرداخت می‌شود.

وحیدی‌فر افزود: ما درباره بیمه خبرنگاران تابع معاونت مطبوعایت هستیم و هر فردی را که معاونت مطبوعاتی معرفی کند، ما او را بیمه می‌کنیم.

وی درباره هزینه‌های درمان صنعتگر خواننده پاپ نیز گفت: ما ابتدا وی را در بیمارستان کسری بستری کردیم و بعد تیمی را از پزشکان بیمارستان قلب شهید رجایی به بالین ایشان آوردیم. ایشان مدت 48 روز در این بیمارستان بستری بود و همه هزینه‌های درمانی را نیز ما پرداخت کردیم و حتی ایشان فرانشیزی نیز پرداخت نکرد اما وی اصرار داشت که خارج از کشور و به آلمان برای ادامه درمان اعزام شود.

حق‌شعار (مشاور مدیرعامل صندوق و مسئول امور استان) نیز با اشاره به پیگیری مشکلات هنرمندان شهرستانی گفت: ما دائم مشکلات این هنرمندان را پیگیری می‌کنیم به طور مثال به ما اعمال شد که مستمری رسول زنگشاهی هنرمند موسیقی نوایی قطع شده است و وقتی ما مساله را برررسی کردیم، متوجه شدیم که کارت بانکی وی دست پسرش بوده و آنها استفاده می‌کردند و خودشان هم در جریان بودند اما فراموش کرده بودند. چه در بحث بیمه تکمیلی و هزینه‌های درمان نیز تمامی هزینه‌های درمان آنها پبرداخت شده است.

حیدری (معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق) نیز با اشاره به همکاری صندوق اعتباری هنر و بنیاد سینمایی فارابی نیز گفت: اگر بنیاد سینمایی فارابی تشخیص دهد که هر فیلمنامه‌ای می‌تواند بعد از ساخت پول خود را بازگرداند ما به آن طرح وام قرض الحسنه با سود کم می‌دهیم و البته تمامی این وام‌ها با وثیقه ملکی اخذ می‌شود.

ارسال نظر