شناسه خبر : 5355

۵۶ درصد جمعیت خمین تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند

56 درصد جمعیت خمین تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند

رئیس بیمه سلامت خمین گفت: ۶۰ هزار و ۱۷۶ نفر معادل ۵۶ و پنج دهم درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیده «رویا شریفی» افزود: هشت هزار و 813 نفر این افراد در صندوق بیمه کارمندی، 28 هزار و 598 نفر در صندوق بیمه عشایر و روستاییان، 17 هزار و 768 نفر درصندوق بیمه همگانی، چهار هزار و897 نفر در صندوق بیمه سایر اقشار(جانبازان و خانواده شهدا) قرار دارند.

وی ادامه داد: 650 نفر از بیمه شدگان سلامت این شهرستان زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند که این افراد سالانه با پرداخت 2 میلیون و 600 هزار ریال می توانند از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی موسسه های بخش دولتی و خصوصی بهره مند شوند.

رئیس بیمه سلامت خمین اظهار داشت: بیمه شدگان صندوق بیمه روستایی باید مدت 6 ماه ساکن روستا یا شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت باشند.

وی با اشاره به اینکه 12 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای این شهرستان باید 436 قلم دارو، 57 نوع آزمایش، خدمات تزریقات و پانسمان به بیمه شدگان بیمه سلامت ارایه دهند، اظهار داشت:در هر مرکز بهداشتی روستایی پزشک، ماما و کاردان دارد.

رئیس بیمه سلامت خمین ادامه داد: 70 بیمار خاص شامل 25 بیمار دیالیزی، 10 پیوند کلیه، 32 ام اس، یک بیمار هموفیلی و سه تالاسمی در خمین تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این بیماران خدمات مورد نیاز خود را به صورت نامحدود دریافت می کنند.

شریفی تاکید کرد: با آغاز اجرای طرح رفع هم پوشانی بیمه ها یک‌هزار فقره پرونده امسال در خمین که با سایر صندوق های بیمه گر همپوشانی داشتند شناسایی و حذف شده است.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش تصدی دولت، 2 دفتر پیشخوان ارایه خدمات بیمه سلامت را در این شهرستان انجام می دهندکه بیش از 18 هزار دفترچه بیمه امسال در این دفاتر چاپ شده است.

رئیس بیمه سلامت خمین گفت: 110 پرونده خسارت متفرقه و پرونده بیمارستانی در سال جاری پذیرش و رسیدگی شد.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر