شناسه خبر : 5338

شرکت‌های بیمه‌ای پول تولید کنندگان دارو را یکسال دیرتر پرداخت می‌کنند

شرکت‌های بیمه‌ای پول تولید کنندگان دارو را یکسال دیرتر پرداخت می‌کنند

وزیر بهداشت: با اصلاح قیمت دارو و نحوه پرداخت بیمه‌ها، باید چرخه اقتصاد دارو را اصلاح کنیم.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سعید نمکی در مراسم توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دستاورد‌های ما در عرصه نظام سلامت از ارزشمندترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، شاخص‌هایی مانند کاهش مرگ و میر کودکان، پوشش واکسیناسون و توسعه آموزش پزشکی که اکنون ما را به عنوان یک قطب مرجع در پزشکی منطقه تبدیل کرده‌اند.

وی گفت: ما سال ۵۷ کارخانه‌های داروسازی مان همه وابسته به خارج بودند، اما اکنون ما در حوزه دارو‌های اساسی به خارجی‌ها بی نیاز هستیم.

نمکی افزود: نخستین اولویت من در سازمان غذا و دارو این بود که دست تولید کننده داخلی را باز کنم و بوروکراسی‌های پیچیده را برای تولید داخل برچینم و پای کسانی که چوب لای چرخ مردم می‌گذارند، می‌شکنم.

وی اضافه کرد: در کجای دنیا پول تولید کننده‌ای با یک سال تاخیر داده می‌شود و او مجبور است به خاطر نظام بیمه‌ای ناکارآمد برود وام با بهره بالا بگیرد.

نمکی گفت: فهرست دارو‌هایی وارداتی را که بنگریم برخی قلم‌های وارداتی، یک خفت است و براحتی می‌توان در داخل تولید کرد. این روند فعلی، صنعت دارو را به سرنوشت صنعت نساجی گرفتار می‌کند برای همین دستور اکید داده ام که اجازه ندارند دارویی که در داخل تولید می‌شود، از خارج وارد کنیم.

وی افزود: اولین راهکار ما انتقال دانش فنی است و دوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، اگر ما در قیمت تمام شده دارو هزینه‌های تحقیق و توسعه را در نظر بگیریم در این صورت می‌توانیم بخش تحقیقات را توسعه دهیم و با تولید داخل فهرست دارو‌های وارداتی را کاهش دهیم.

ارسال نظر