شناسه خبر : 5334

مدیرکل بحران استانداری مرکزی عنوان کرد؛

۹۵ درصد اماکن دولتی استان مرکزی تحت پوشش بیمه قرار دارند

۹۵ درصد اماکن دولتی استان مرکزی تحت پوشش بیمه قرار دارند

مدیرکل بحران استانداری مرکزی گفت: بیش از ۹۵ درصد اماکن دولتی استان مرکزی تحت پوشش بیمه قرار دارند و بر اساس بخشنامه و دستورالعمل تمامی اماکن دستگاه دولتی باید بیمه شوند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، حمید غیاثی روز شنبه در حاشیه کارگروه تخصصی و مدیریت بحران استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: کشور ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است. زلزله و سیل دو حادثه طبیعی پرمخاطره است که بیشترین و فراوانی را در ایران دارند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی افزود: جلسه کارگروه تخصصی مدیریت بحران با هدف و رویکرد بهره مندی از ظرفیت های بیمه گر ها و افزایش ضریب بیمه در همه حوزه‌ها تشکیل شد.

 وی خاطرنشان کرد: در موضوع مدیریت بحران چهار مرحله شامل پیشگیری، آمادگی، بازسازی و بازتوانی در دستور کار قرار دارد. 

غیاثی خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی بیمه بازسازی و بازتوانی یکی از ۱۴ کارگروه مدیریت بحران به شمار می رود و با توجه به بخشنامه دولت مبنی بر افزایش نفوذ بیمه در اماکن مسکونی، تولیدی، روستایی و شهری موضوع با حضور اعضای سندیکای بیمه گران استان مرکزی پیگیری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی تصریح کرد: در چندین جلسه تخصصی که در حوزه مدیریت بحران با اعضای سندیکای بیمه گر استان در اراک برگزار شد، چندین پیشنهاد از سوی سندیکای بیمه گر استان مرکزی ارائه گردید تا در شورای هماهنگی مدیریت بحران پیشنهادات مورد بررسی قرار بگیرد تا در این راستا، کارگروه تخصصی و کارشناسی با هدف بررسی پیشنهادات کارها را دنبال کند. 

غیاثی خاطرنشان کرد: نماینده سندیکای بیمه گران استان مرکزی برای اماکن مسکونی شهری سه پیشنهاد برای اماکن روستایی نیز دو پیشنهاد ارائه کرد و مقرر شد این پیشنهادات مورد بررسی اعضا قرار بگیرد که اگر اصلاحیه لازم دارد بر اساس قانون و مقررات  اصلاحیه صورت بگیرد تا در نهایت به یک جمع‌بندی عملیاتی برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور حادثه خیز است و هر ساله شاهد اتفاقات طبیعی از جمله زلزله و سیل در آن هستیم و خسارات سنگین اقتصادی به دنبال دارد لازم است بتوانیم صنعت بیمه را در راستای کمک به مردم توسعه دهیم و با بخشنامه هایی که در این ارتباط وجود دارد، ضریب نفوذ بیمه در اماکن روستایی، شهری، عمومی و صنعتی افزایش داده شود.

ارسال نظر