شناسه خبر : 5312

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد :

مطالبات تأمین اجتماعی از دولت در بودجه ۹۸ پرداخت می‌شود

مطالبات تأمین اجتماعی از دولت در بودجه ۹۸ پرداخت می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روند پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی از دولت در بودجه ۹۸ گفت: وضعیت تأمین اجتماعی از دیگر صندوق‌ها پایدارتر است با این حال پرداخت مطالبات، دیر و زود دارد اما سوخت و ساز ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، محمد شریعتمداری ، در پاسخ به پرسشی پیرامون انتقادات و مخالفت‌های مطرح شده با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر واگذاری بزرگ شرکت‌های متعلق به شستا به بخش خصوصی در سال آینده‌، در حالی که این صندوق نهادی عمومی و غیردولتی بوده و اموال آن متعلق به دولت نیست گفت: فرمایشات رئیس جمهور به طور کامل شنیده نشد، ایشان همانجا در ادامه آن جمله گفت که منظور بنده، مدیریت بنگاه‌های اقتصادی است.

وی افزود: در واقع این تأکیدات، همان جهت‌گیری بود که بنده هم در مجلس اعلام کرده بودم و جهت‌گیری عمومی ما هم به سمت فعالیت‌های اقتصادی برای جلوگیری از کاهش ارزش وجوهی است که بیمه شدگان در اختیار صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری می‌گذارند.

وزیر رفاه با بیان اینکه در همین راستا باید فعالیت‌های اقتصادی بنگاه داری را به پیدا کردن یک پرتفوی مناسب از سهام تبدیل کنیم و در نهایت سود قابل ملاحظه‌ای به بیمه شدگان برگردانیم گفت: اظهارات رئیس جمهور به معنای رها کردن بنگاه داری است.

شریعتمداری درباره شائبه دخالت دولت در این زمینه اظهار کرد: بحث دخالت دولت مطرح نیست. اتفاقاً دولت برای کمک به صندوق‌ها وارد شده و اکنون ۸۱ هزار میلیارد تومان به دلیل مشکلات ساختاری صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح در بودجه ۹۸ قرار داده است. در واقع نه تنها اتفاقی نمی‌افتد بلکه ۲۵ درصد کل بودجه عمومی برای کمک به صندوق‌ها کنار گذاشته شده است.

 


 

ارسال نظر