شناسه خبر : 5311

۷۶ درصد جمعیت ایلام به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند

۷۶ درصد جمعیت ایلام به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند

مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: هم اکنون ۳۴۱ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، نورالدین رحیمی اظهار داشت: هم اکنون در حدود ۷۶ درصد جمعیت استان ایلام به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و با طرح تحول سلامت زیرساخت‌های حوزه سلامت در استان به صورت چشمگیری رشد پیدا کرده و تکنولوژی‌های جدید، خدمات تشخیصی درمانی و همچنین دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: هر چند این خدمات ممکن است دچار نواقصی باشد اما هدف سیاست گذاران و مجریان حوزه سلامت به خصوص بیمه سلامت بحث این است که خدمات را با ارزان‌ترین قیمت و در دسترسی‌ترین حوزه‌ها در اختیار بیمه شدگان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در استان ایلام حدود ۵۸ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه کارکنان و ۲۲ هزار نفر تحت پوشش صندوق سایر اقشار شامل جانبازان و طلاب و خانواده های شهدا و دانشجویان هستند.

رحیمی عنوان کرد: صندوق بیمه ایرانیان نیز صندوق جدیدی است که کسانی که تمکن مالی دارند ۵۰ درصد حق بیمه یعنی حدود ۲۷۰هزار تومان پرداخت و بیمه آنی برای این افراد صادر می‌شود و می‌توانند از خدمات بیمه سلامت هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در صندوق بیمه سلامت رایگان تمام افرادی که در این سامانه قبلا ثبت نام کردند و به طور مرتب بیمه نامه خود را تمدید و به صورت رایگان صادر می‌شود، اتفاقی که در این بخش بیمه سلامت رخ داده این است که طبق قانون این افرد صرفا می‌توانند به مراکز تشخیصی درمانی دولتی مراجعه و فقط داروها را می‌توانند از داروخانه‌های خصوصی دریافت کنند.

رحیمی عنوان کرد: در صندوق بیمه روستائیان ۲۲۳ هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند که از خدمات بخش دولتی و خصوصی استفاده می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام عنوان کرد: در مجموع ۳۴۱ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، وظیفه بیمه سلامت خرید خدمت است و  دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش خصوصی خدمات تشخیصی درمانی ارائه می‌دهند و ما با این نهاده قرارداد می‌بندیم و بر اساس ارزیابی‌ها نسبت به پرداخت هزینه‌های مردم به دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر مراکز اقدام می‌کنیم.

وی افزود: به رغم تاخیری که در پرداخت مطالبات داشتیم هیچ گونه کاهش خدمتی وجود نداشته و  با پیگیری انجام گرفته کل مطالبات سال ۹۶ مراکز تشخیصی درمانی پرداخت شده است.

رحیمی تصریح کرد: مطالبات مراکز دولتی و دانشگاهی به میزان ۷۰ درصد تا آبان ماه ۹۷ پرداخت شده است.

وی عنوان کردک همچنین مطالبات داروخانه‌ها تا مرداد ماه پرداخت شده و با پیگیری‌های به عمل آمده اولین استانی هستیم که بیشترین پرداخت را نسبت به سایر استان‌های کشور به مراکز بهداشتی درمانی داشتیم.

 

 

ارسال نظر