شناسه خبر : 5302

سالانه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تامین اوراق کاغذی بیمه سلامت هزینه می‌شود

سالانه 1000 میلیارد ریال برای تامین اوراق کاغذی بیمه سلامت هزینه می‌شود

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان سالانه ۱۰۰۰میلیارد ریال برای تامین اوراق کاغذی خود هزینه می‌کند که درصورت مکانیزه و الکترونیکی شدن امور به حداقل می‌رسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، داوود حاج قاسمعلی افزود: این هزینه‌ها جدای از هزینه‌های انبار داری، نگهداری و رسیدگی به اسناد که توسط حدود 2 هزار کارشناس انجام می شود، است.

وی اظهارداشت: با اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های بیمه هزینه‌های انجام شده به حداقل خواهد رسید.

حاج قاسمعلی گفت: تا پایان سال 97 بنا داریم در هر استان در یک شهر این طرح شروع شود و امیدواریم تا پایان سال 98 در همه استان‌ها و شهرهای تابعه آنان آغاز شود.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران و مدیر پروژه طرح نسخه نویسی الکترونیک گفت: برای اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی و مکانیزه شدن آن هزاران ساعت کار کارشناسی شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان بیمه سلامت، طرح نسخه نویسی الکترونیک است و اولین ‌شهری که بعد از اجرای پایلوت این طرح در کرمان، نسخه نویسی الکترونیک را اجرایی می‌کند، شهر گناوه در استان بوشهر است که بصورت نمادین آغاز شده است.

حاج قاسمعلی، تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت را در کشور 40 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: عمده افراد تحت پوشش روستایی بیش از 20 میلیون نفر است.

وی بیان کرد:همچنین از این مجموع 10 میلیون نفر بیمه شده سلامت همگانی بصورت رایگان، 6 میلیون نفر کارمند دولت، 1.5میلیون سایر اقشار شامل خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و بهزیستی و نزدیک به 700هزار نفر بیمه شده ایرانیان با پرداخت حق سهم خود بصورت خویش فرما هستند.

 


 

ارسال نظر