شناسه خبر : 5289

۸۵ درصد از بیمه شدگان بیمه پایه سلامت استان مرکزی خدمات رایگان دریافت می‌کنند

۸۵ درصد از بیمه شدگان بیمه پایه سلامت استان مرکزی خدمات رایگان دریافت می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت: ۸۵ درصد از بیمه شدگان سلامت که تحت پوشش بیمه پایه قرار دارند خدمات مورد نیاز را رایگان دریافت می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا جیریایی» در حاشیه نشست با فرماندار خمین افزود: ۳۶۰ هزار و ۱۴۵نفر این افراد تحت پوشش صندوق بیمه عشایر و روستاییان، ۹۲ هزار و ۱۳۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه کارکنان دولت، ۳۴ هزار و ۵۵۹ نفر تحت پوشش صندوق بیمه سایر اقشار (جانبازان و خانواده شهدا) و ۱۲۱ هزار و ۷۶۵ نفرتحت پوشش صندوق بیمه همگانی سازمان بیمه سلامت قرار دارند.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۳۵ نفر از بیمه‌شدگان اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان هستند که این افراد ماهیانه با پرداخت ۲۲۰ هزار ریال می‌توانند از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی موسسه‌های بخش دولتی و خصوصی استان بهره‌مند شوند.

دکتر جیریایی گفت: یک‌هزار و۹۷۰ نفر از اتباع بیگانه در این استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ارایه خدمات توسط ۷۳۵ موسسه طرف قرار داد در استان به بیمه شدگان سلامت افزود: این موسسات ۲۸۰ هزار سند در پایان هر ماه به اداره کل ارسال و ۱۵۰ میلیارد ریال برای این اسناد پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: مطالبات پارسال موسسات طرف قراداد به طور کامل پرداخت و بدهی امسال به موسسات خصوصی تا شهریور و بخش دولتی تا دی ماه تسویه شده است.

دکتر جیریایی افزود: بیش از۵۶ درصد ازجمعیت خمین معادل ۶۰ هزار و ۱۷۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی به شکل پایلوت از فروردین در خمین گفت: این شهرستان به دلیل داشتن امکانات پزشکی نظیر سونوگرافی، و آزمایشگاه به عنوان نمونه اجرای طرح در استان انتخاب شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تاکید کرد: اجرای این طرح با هدف دفاع از حقوق بیمه شدگان در زمان مراجعه به پزشک است و سبب صرفه جویی در هزینه و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می‌شود.

 

 

 

 


 

ارسال نظر