شناسه خبر : 5286

هزینه‌های بیمه سلامت نسبت به سال قبل ۱۳ کاهش داشته است

هزینه‌های بیمه سلامت نسبت به سال قبل 13 کاهش داشته است

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: هزینه‌های ما در سال ۹۷ نسبت به سال قبل آن، ۱۳ درصد کاهش داشته که این میزان در بخش دولتی با کاهش ۱۲ درصدی و در بخش غیر دانشگاهی با کاهش ۱۷ درصدی هزینه‌ها مواجه شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، پرویز رمضانی در آیین آغاز پروژه نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه در استان بوشهر اظهار داشت: در سطح استان بوشهر در بین سازمان‌های بیمه‌گر و ارائه‌دهندگان حوزه سلامت شاهد یک هم گرایی خوبی هستیم.

پرویز رمضانی با اعلام این که مدیریت منابع و صیانت از بیمه‌شدگان از اهداف اصلی این سازمان است، افزود: در سطح استان بوشهر، ۴۹۰ هزار نفر بیمه‌شده تحت پوشش داریم که از این تعداد یک هزار نفر بیمه خاص و ۱۵۰۰ بیمه اتباع بیگانه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اعلام این که با ۴۹۰ موسسه تشخیصی درمانی طرف قرارداد هستیم، تصریح کرد: یکی از گام‌های اساسی در سطح استان بوشهر اجرای طرح پزشک خانواده و نظام اجراست که در این طرح ۶۶ مرکز، ۱۵۰ پزشک و ۸۸ ماما با ما همکاری می کنند.

رمضانی بیان کنند: با اجرای طرح تحول سلامت شاهد تسهیل خدمات پزشکی در حوزه سلامت هستیم به گونه‌ای که در فرایندی پنج ساله شاهد هستیم که از هزینه کرد ۳۱ میلیارد تومانی سال ۹۱ به ۱۰۲ میلیارد تومان در سال ۹۶ رسیده است.

وی با اعلام این که بیش از ۸۰ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت به شکل رایگان و از محل منابع دولتی در سطح استان بوشهر بیمه شده‌اند، عنوان کرد: ۷۵ درصد هزینه‌ها مربوط به مراکز دانشگاهی و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.

رمضانی اظهار داشت: در نه ماه اول امسال، ۹۸ درصد اعتبارات مصوب هزینه شده است که ۹۵ درصد آن مربوط به مراکز دانشگاهی و موسسات غیر دانشگاهی بوده است.

رمضانی ادامه داد: تا آبان ماه امسال، ۷۰ درصد صورتحساب‌های مراکز طرف قرار دانشگاهی پرداخت شده است در حالی که  برای مراکز غیردانشگاهی تا مرداد ۱۰۰ درصد و بخشی از شهریور و در بخش کارگزاری نیز تا بهمن پرداخت شده است.

 

 
 

ارسال نظر