شناسه خبر : 5276

۲.۵میلیون راس دام سبک عشایر تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند

 ۲.۵میلیون راس دام سبک عشایر تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:نخستین بار در کشور ، تفاهم نامه بیمه جامع دام سبک عشایر خوزستان با صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان با هدف حمایت از تولیدات عشایری منعقد است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمد آلاله بیان کرد :بر اساس این بیمه‌نامه که به تازگی بین اداره کل امور عشایری و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان منعقد شده همه ۲.۵میلیون راس دام سبک عشایر کوچ رو زیر پوشش بیمه پایه قرار می گیرند.

وی سهم بیمه هر راس دام سبک را ۱۲هزار و ۳۱۲ ریال عنوان کرد و افزود: کل گله‌های دام سبک عشایر استان خوزستان با مساعدت اتحادیه‌های تعاونی عشایری در برابر حوادث خطرآفرین همچون سیل و بیماری‌های خاص زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند.

آلاله سقف پرداخت خسارت هر راس دام سبک را سه میلیون و ۹۹۰هزار ریال عنوان کرد و افزود: یک بیمه تکمیلی نیز برای دام سبک عشایر تعریف شده که بر اساس آن گله‌های دام عشایر کوچ رو در برابر حوادثی همچون صاعقه ، مارگزیدگی ، تصادف در جاده ها ، سقوط از کوه ، طاعون و انفجار مین ، بیماری‌های عفونی و تب برفکی و بیماری‌های نوظهور که به تایید دامپزشکی خوزستان برسد زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی سقف بیمه تکمیلی را ۸۲هزار و ۴۷ریال برای هر راس دام عنوان کرد و از عموم عشایر استان خوزستان بر اساس تفاهم‌نامه فی مابین صندوق بیمه کشاورزی و امور عشایری خواست نسبت به بیمه دام‌های سبک خود اقدام کنند.

در جریان سیل آذر ماه امسال حدود ۳۰۰راس دام سبک عشایر کوچ رو شمال خوزستان بر اثر بروز سیل و آبگرفتگی تلف شدند.

مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه از شروع بیمه خرما و مرکبات استان از اول اسفند ماه ۱۳۹۷ خبر داد.

آلاله از عموم نخلداران استان خواست نسبت به بیمه محصول خود تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ و برای مرکبات تا ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ اقدام کنند.

وی هدف از بیمه محصولات کشاورزی و باغی را افزایش ضریب امنیت غذایی کشور از طریق صندوق بیمه و کمک به وضعیت مالی تولیدکنندگان بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: حدود ۵۶ درصد حق بیمه را دولت و ۴۴ درصد را کشاورز پرداخت می کند.

مدیرگروه خدمت بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: بیمه ماهیان گرمابی از ۱۵اسفند ۱۳۹۷ شروع و تا آخر فروردین ماه ۱۳۹۸ ادامه می یابد.

وی از عموم آبزی پروران خواست نسبت به بیمه کردن ماهیان پرورشی و تاسیسات آن اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث ، بتوان از صنعت آبزی پروری استان حمایت کرد.

 

 

 

ارسال نظر