شناسه خبر : 5259

نمایندگان شرکت‌های بیمه خط مقدم شبکه فروش صنعت بیمه به شمار می‌روند

نمایندگان شرکت‌های بیمه خط مقدم شبکه فروش صنعت بیمه به شمار می‌روند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ایجاد فضای رقابتی در شرکت‌های بیمه یک ضرورت انکارناپذیر است و برای تحقق این امر باید از نیرو‌های خلاق و سیستم‌های پیشرفته بهره برداری کنیم.

 به گزارش چابک آنلاین ، غلامرضا سلیمانی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل نظارت بر بیمه‌های زندگی،گفت: بیمه مرکزی باید به لحاظ سطح کارشناسی، مبانی تئوری و علمی، تحلیل بازار و اشراف به فضای کسب و کار از شرکت‌های بیمه فراتر باشد تا در امر نظارت و تنظیم کسب و کار بیمه موفق‌تر عمل کند.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر رعایت اصل احترام در فرایند نظارت بر شرکت‌های بیمه، تصریح کرد: اجرای قوانین و آیین نامه‌ها مبنای اصلی نظارت است که ضمن حفظ کرامت شرکت‌های بیمه باید با حساسیت و دقت بسیار دنبال شود.

سلیمانی با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بیشتر صنعت بیمه در اقتصادکلان کشور به ضرورت تمرکز صنعت بیمه بر رشته بیمه‌های زندگی تاکید کرد و افزود: میزان ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور چندان رضایت بخش نیست و هدف گیری باید به گونه‌ای باشد که ظرفیت‌های این رشته بیمه‌ای زمینه رقابت صنعت بیمه و دیگر بازار‌های پولی و مالی را فراهم آورد.

وی با برشمردن مزایای همگانی سازی رشته بیمه‌های زندگی در کشور به نقش مهم تحلیل بازار و آینده پژوهی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: جذب بخشی از نقدینگی در چارچوب عرضه بیمه نامه‌های زندگی علاوه بر نقش آفرینی بیشتر صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور به افزایش سطح رفاه و رضایتمندی آحاد جامعه منتهی خواهد شد.

رییس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آخرین وضعیت صنعت بیمه در کشور به اهمیت جایگاه شبکه فروش در توسعه صنعت بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان شرکت‌های بیمه خط مقدم شبکه فروش صنعت بیمه به شمار می‌روند و باید به گونه‌ای عمل کنند که از مرحله عقد قرارداد تا پرداخت خسارات کنار بیمه گذاران باشند.

وی اصلاح آیین نامه‌های نظارتی را راهکار اصلی برون رفت از مشکلات، ارزیابی کرد و گفت: طبیعی است که تخلفات در هیچ یک از بازار‌های مالی به صفر نخواهد رسید، اما بیمه مرکزی با تمرکز بر بخش نظارتی و استفاده از سیستم‌های به روز و فن آوری‌های پیشرفته، سعی دارد جلوی تخلفات بزرگ را سد کند.

وی دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه کشور در خصوص رشد بیمه نامه‌های زندگی را موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: نگاه ما به این رشته بیمه‌ای، استراتژیک و تعیین کننده است و رشد بیمه‌های زندگی به عنوان مهمترین عامل توسعه‌ای صنعت بیمه در دستور کار قرار دارد و از تمام بخش‌ها و به خصوص معاونت نظارت انتظار داریم با تدوین برنامه‌های راهبردی روند صعودی توسعه بیمه‌های زندگی را با جدیت دنبال کنند.

 

 

ارسال نظر