شناسه خبر : 5257

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان :

طرح رفع هم‌‌پوشانی بیمه‌ درمانی در زنجان اجرا می شود

طرح رفع هم‌‌پوشانی بیمه‌ درمانی در زنجان اجرا می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: طرح رفع هم‌پوشانی بیمه درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، علی محمدی مدیر درمان استان زنجان کرد: در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تمامی سازمان‌های بیمه‌گر پایه در کشور از ابتدای سال 98 مکلف شده‌اند نسبت به ارائه اطلاعات هویتی درمانی افراد تحت پوشش و رفع هم‌پوشانی بیمه درمانی اقدام کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: بر این مبنا، این کار در اجرای بندهای «ج» و «ح» ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه هر بیمه شده فقط با یک کد ملی می‌تواند تحت پوشش یک ارگان بیمه‌گر و صرفا یک دفترچه درمانی باشد و با این کار به نوعی احراز هویت انجام می‌گیرد.

این مسؤول ادامه داد: به منظور برخورداری عادلانه جامعه از خدمات درمانی از ابتدای سال آینده افرادی که بطور همزمان دارای دفترچه درمان سایر سازمان‌های بیمه‌گر باشند نمی‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند و صرفا امکان استفاده از یکی از دفاتر درمانی خود را خواهند داشت. 

وی اضافه کرد: با استناد به بند «د» تبصره 17 قانون بودجه سال 97 کشور، سازمان‌های بیمه‌ای کشور مکلف شده‌اند از ابتدای سال 98 با یک دفترچه به بیمه شده خدمت مورد نظر را ارائه کنند. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: این کار با هدف رفع هم‌پوشانی بیمه درمانی برای تمامی بیمه‌شدگان ضروری بوده و گروه‌های هدف می‌توانند برای انجام فرآیند به ادارات بیمه‌ای خود درسطح استان مراجعه کنند.

 


 

ارسال نظر