شناسه خبر : 5248

فروش و نرخ زعفران در بورس بیمه می شود

فروش و نرخ زعفران در بورس بیمه می شود

مدیر عامل تأمین سرمایه تمدن گفت: راه‌اندازی قرارداد آپشن زعفران طی روزهای آینده در بورس کالای ایران، گامی بزرگ در راستای حمایت از زعفرانکاران است، چراکه آنها می‌توانند در این قراردادها حجم فروش و قیمت محصولاتشان را برای چند ماه آینده بیمه کنند.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، محمودرضا خواجه نصیری درباره اقدام بورس کالای ایران برای راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله زعفران در اسفند ماه جاری اظهار کرد: اصلی‌ترین مزیت ابزارهای مالی امکان پوشش ریسک قیمتی در آینده است که قرارداد آپشن نیز به دلیل ریسک حداقلی و مشخص، امکان و اختیار جدیدی به زعفران‌کاران می‌دهد، این در حالی است که زعفران‌کاران می‌توانند در معاملات آپشن حجم فروش و قیمت محصولات‌شان را برای چند ماه آینده بیمه کنند.

وی افزود: استفاده از ابزارهای جدید مالی از جمله معاملات قراردادهای اختیار معامله در بورس‌های بین‌المللی بسیار رایج است، زیرا این ابزارها از چند بعد به خصوص از بعد سودآوری و پوشش ریسک بسیار مؤثر هستند.

به گفته این کارشناس ارشد بازار سرمایه، نکته اساسی این است که هر چه فاکتورهای اقتصادی به سمت نوسان بیشتر حرکت می‌کنند و ریسک آینده بیشتر و پیش بینی دشوارتر می‌شود، نیاز به ابزارهای پوشش ریسک و ابزارهایی همچون اختیار معامله بیشتر می‌شود، لذا سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی علاقمند هستند با استفاده از این ابزارها ریسک‌های خود را کاهش دهند.

خواجه نصیری تصریح کرد: با توجه به استقبال مطلوب فعالان بازار کشاورزی از ابزارهای مالی بورس کالا همچون قرارداد آتی و گواهی سپرده زعفران، پیش‌بینی می‌شود که راه اندازی معاملات قراردادهای اختیار معامله زعفران نیز رفته رفته با استقبال روبرو شود.

 

 


 

ارسال نظر