شناسه خبر : 5247

پول داروسازان شش ماه در بیمه‌ها می‌خوابد

پول داروسازان شش ماه در بیمه‌ها می‌خوابد

رییس انجمن داروسازان با انتقاد از تاخیرهای بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروسازان، گفت: داروخانه‌ها دیگر قادر به خویشتنداری نیستند و ادامه این شرایط برای بازیگران زنجیره تامین دارو مقدور نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، محمدباقر ضیا در نشست خبری انجمن داروسازان با اشاره به تاخیرهای طولانی مدت بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروسازان و داروخانه‌ها و بیان اینکه مشکل دیرینه ما با بیمه‌ها باید در نقطه‌ای تمام شود، گفت: شکیبایی و نجابتی که در این سال‌ها داروسازان نشان داده‌اند، سوءتفاهم ایجاد کرده است و تصور می‌کنند که مال، جان و اندوخته داروسازان بی‌نهایت است و می‌توانند با سرمایه داروسازان، سازمان‌های خود را اداره کنند.

وی با بیان اینکه ما بیش از این امکان ادامه این شرایط را نداریم، افزود: جنگ، تحریم و تاخیرهای شش ماهه را تحمل کرده‌ایم، اما دیگر امکان ادامه این شرایط وجود ندارد. باید توجه کرد که تورم سود داروهای خارجی ۱۰ درصد و داروهای ایرانی ۱۵ درصد است. حال هزینه داروخانه، مسئول فنی، سرمایه‌گذاری و ... را در نظر بگیرید. پول داروسازان شش ماه در بیمه‌ها می‌خوابد؛ درحالیکه طبق قانون بیمه‌ها باید ۶۰ درصد مطالبات را بلافاصله بعد از ارایه اسناد و ۴۰ درصد را تا دو ماه بپردازند.

وی ادامه داد: از طرفی وقتی تاخیر در پرداخت مطالبات شش ماهه می‌شود ما مجبوریم برای تامین هزینه‌هایمان از بانک‌ها با سود ۲۰ درصد استقراض کنیم و این وام را جایگزین کاری کنیم که ۱۵ درصد سود دارد، آیا چنین چیزی مقدور است؟

ضیا ادامه داد: اگر داروسازان تاکنون توانسته‌اند سرپا بایستند به این دلیل بود که سرمایه داروسازان اجازه می‌داد و اعتباراتی در پخش وجود داشت، اما اکنون همه این‌ها از بین رفته است. در این دوران ، نقدینگی در سراسر زنجیره تامین دارو دچار مشکل شده است.

 

 
 

ارسال نظر