شناسه خبر : 5244

بودجه تأمین اجتماعی در سال آینده حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است

 بودجه تأمین اجتماعی در سال آینده حدود 120 هزار میلیارد تومان است

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد : بودجۀ سازمان تأمین اجتماعی در سال آتی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که در مقایسه با بودجۀ عمومی دولت که ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است، مبین نقش، جایگاه، حجم و ظرفیت بزرگ این سازمان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ،محمدحسن زدا روز دوشنبه طی سخنانی در نشست رئیس جمهوری با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر سیدنوربخش مدیرعامل فقید سازمان تأمین اجتماعی و مرحوم تاج الدین معاون فقید حقوقی و امور مجلس این سازمان، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی، ظرفیتی بزرگ و سازوکاری بی بدیل مبتنی بر مشارکت مردم در کشور است که بدون وابستگی به درآمد‌های عمومی دولت و تنها از طریق اتکا به درآمدهای حق بیمه متولی امر بیمه و درمان ۴۲ میلیون نفراست.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی اولین خریدار و دومین تولیدکننده درمان محسوب می‌شود، گفت: افراد تحت پوشش، قبل از تولد تا بعد از فوت، تحت حمایت‌های این سازمان قرار می‌گیرند. هر فرد به طور متوسط حدود ۲۷ سال پس از بازنشستگی خود و خانواده تحت کفالت وی از حمایت‌های بلند مدت سازمان همانند انواع مستمری و مقرری و خدمات درمانی بهره‌مند می شود.

زدا هزینه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی بابت پرداخت حقوق بازنشستگان را ۶۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان و مستمری بگیران هزینه شده است.

وی ادامه داد: بودجۀ سازمان تأمین اجتماعی در سال آتی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که در مقایسه با بودجۀ عمومی دولت که ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است، مبین نقش، جایگاه، حجم و ظرفیت بزرگ این سازمان است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه سازمان در سال آتی باید تجهیز منابع صورت گیرد و به همین میزان برای اجرای تعهدات قانونی، پرداخت صورت می‌پذیرد. این گردش مالی عظیم که بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، نشان از توان بالفعل سازمان در جلب و جذب مشارکت سه جانبه کارگران، کارفرمایان و نهاد دولت دارد.

زدا همچنین با بیان اینکه ‌ها با داشتن اطلاعات و مکانیزم های فنی، بهترین و مناسب‌ترین سازوکارها برای تشخیص و ساماندهی نظام یارانه‌ها در راستای تقویت آرامش خاطر جامعۀ شریف بیمه شدگان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران محسوب می‌شوند، گفت: در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر از محل هدفمندی یارانه ها از خدمات سازمان برخوردار هستند که برای استمرار و توسعه این حمایت‌ها، نیازمند تداوم همراهی دولت محترم هستیم.

زدا ایجاد نظام تنظیم مقررات بیمه‌ای را نیز یکی از الزامات اساسی ساماندهی اوضاع نامناسب صندوق‌های فعلی دانست و گفت: با ایجاد چنین ساختاری از فعالیت صندوق‌های غیرحرفه‌ای و فاقد شاخص‌های بیمه‌ای جلوگیری خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر