شناسه خبر : 5210

بیمه نکردن معلمان شاغل در مدارس غیردولتی تخلف محسوب می‌شود

بیمه نکردن معلمان شاغل در مدارس غیردولتی تخلف محسوب می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: برابر قانون کار، بیمه نکردن معلمان شاغل در مدارس غیردولتی تخلف است و همه مدارس مکلف به بیمه کارکنان خود هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، قاسم رحیمی در جلسه بررسی مشکلات مدارس غیرانتفاعی که با حضور استاندار اردبیل، مدیرکل آموزش و پروش و نماینده مدارس غیردولتی استان برگزار شد، افزود: رعایت نکردن قوانین کار، بیمه نکردن کارکنان و پرداخت حداقل دستمزدها توسط برخی از مدارس غیر دولتی منجر به صدور آرای سنگین بر اثر انباشت سالیانه این پرداخت ها شده است.

وی بیان کرد: معلمان شاغل در مدارس غیردولتی جزو مشمولان بیمه اجباری محسوب می‌شوند و طبق قانون، موسسان مدارس وظیفه دارند از لحظه ورود و اشتغال به کار، آنها را بیمه کنند.

رحیمی اضافه کرد: بر اساس رویکرد برخی از مدارس غیردولتی مبنی بر دریافت حق بیمه از حقوق کارکنان این مدارس، این امر هم به موجب قانون تخلف محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: طبق قانون جدید، کارکنان پاره وقت مدارس غیرانتفاعی هم مشمول بیمه می‌شوند و این تکلیف قانونی بر عهده مدیران مدارس غیرانتفاعی است تا آنها را نیز بیمه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در قانون جدید کارکنان پاره وقت هم مشمول بیمه شده‌اند، تاکید کرد: مدیران مدارس غیر دولتی با توجه به میزان ساعات افراد پاره‌وقت، موظف به بیمه تمام کارکنان هستند و نظارت بر این امر به صورت مشترک با آموزش پروش انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام افرادی که در مدارس غیردولتی شاغل هستند، باید به حقوق خود برسند، افزود: در بحث نظارت و بازرسی هرگز معتقد به برخوردهای چکشی نیستیم، چرا که این برخوردها اغلب به تعدیل نیروی انسانی منجر می شود.

رحیمی با اشاره به مشخص شدن صریح و شفاف حدود، شرایط و دستمزد در قانون کار، بر لزوم آگاه سازی مدیران مدارس غیردولتی بر نحوه عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه کارکنان و معلمان این مدارس تاکید کرد.

 


 

ارسال نظر