شناسه خبر : 5188

بیمه آرمان بیش از ۴۲ میلیارد تومان زیان انباشته دارد

بیمه آرمان بیش از 42 میلیارد تومان زیان انباشته دارد

بیمه آرمان در سال ۹۷ نتوانسته از ظرفیت‌های موجود خود استفاده کند. این شرکت در حوزه مالی با کاستی‌هایی رو به رو شده که در نهایت، شرایط شرکت نسبت به سال قبل را کمی سخت تر کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از بانکداری ایرانی ، بیمه آرمان با داشتن 150  میلیارد تومان سرمایه بیش از 42 میلیارد تومان زیان انباشته داشته و 36 میلیارد ریال بدهی به بیمه‌گران و بیمه گذاران دارد و در واقع افزایش سرمایه 25 درصدی بیمه آرمان که از رقم 120 میلیارد تومان به مبلغ  150 میلیار تومان رسید نیز نتوانست این شرکت را نجات دهد و شرایط شرکت نسبت به سال  قبل به مراتب بدتر شده است.

بر اساس صورت‌های سود و زیان شرکت، سود خالص شرکت که در 9 ماهه نخست سال قبل حدود 6 میلیارد 620 میلیون ریال بود در دوره مشابه در سال جاری با کاهش 34 درصدی به مبلغ چهار میلیارد و 375 میلیون ریال رسید که بر این اساس به هر سهم حدود سه ریال سود تخصیص یافت.
حق بیمه صادره شرکت در این دوره مبلغ سه هزار و 560 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل با رقم دو هزار و 497 میلیارد ریال حدود 43 درصد رشد یافت اما در مقابل خسارت پرداختی شرکت با رشد 11 دصدی از مبلغ یک هزار و 239 میلیارد ریال به عدد یک هزار و 485 میلیارد ریال رسید که نشان دهنده آن است که نسبت خسارت شرکت تا حدودی بهبود را نشان می دهد.
از طرف نسبت بدهی به دارایی نیز به رقم 0.83 درصد رسیده است، چرا که  مجموع بدهی شرکت پنج هزار 730 میلیارد ریال و دارایی شش هزار و  837 میلیارد ریال بوده است که رخداد، نشان دهنده آن است که شرکت از ظرفیت‌های خود استفاده نکرده  و با وجود پتانسیل استفاده از امکانات مالی و توان استفاده از ظرفیت‌های موجود را داشته اما نتوانسته از این ظرفی استفاده کند تا بتواند بخش‌هایی از مشکلات خود را سامان دهد .
بدهی شرکت به بیمه گذاران و بیمه‌گران حدود یک هزار و 197 میلیارد ریال و مطالبات از آنها حدود سه هزار و 600 میلیارد ریال است که در مجموع مطالبات شرکت نسبت به بدهی شرکت رشد بیشتری داشته است. 


 

ارسال نظر