شناسه خبر : 5182

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان :

۲ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه شناسایی شدند

 ۲ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه شناسایی شدند

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در همایش کارگزاران خراسان رضوی اعلام کرد: با پایش جامعه هدف، ۲ میلیون فاقد بیمه شناسایی شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا ،دهمین همایش کارگزاران استان خراسان رضوی با حضور وحیده نگین (معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر)، مصطفی شریعتی ( مدیرکل امور استان‌ها و کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر)، عباس باقری (مدیر کل وصول حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر) و تعدادی از مدیران استان در مشهد برگزار شد. در این مراسم که در محل سالن همایش‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد محمود کاظمی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان خراسان رضوی) ضمن تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی از صندوق به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی و یکی از دستاوردهای آن در حوزه عدالت اجتماعی نام برد و با تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های صندوق در جهت کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی از همه فعالان حوزه روستا به‌ویژه کارگزاران صندوق خواست تمام تلاش خود را در جهت پوشش حداکثری جامعه هدف و ارائه خدمات به این عزیزان که قشر تولیدکننده و مولد جامعه هستند و گاهی زبانی برای پیگیری مطالباتشان ندارند، بکار گیرند.

در این همایش همچنین وحیده نگین معاون توسعه منابع و پشتیبانی صندوق با تشریح نظام‌های رفاهی و اهدافی که در حوزه افزایش اشتغال و کاهش نابرابری درآمد دنبال می‌کنند از بیمه‌های اجتماعی به‌عنوان بخش مهمی از این نظام یاد کرد که با توجه به شکل کار در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و اختیاری بودن عضویت، دولت نقش کارفرما را ایفا کرده و دو سوم حق بیمه را پرداخت می‌کند.

او همچنین از پایش جامعه هدف صندوق و شناسایی حدود ۲ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه‌ای در کشور خبر داد که با این کار بزرگ بیشترین ذی‌نفعان در حوزه اجرا، کارگزاران صندوق بوده که می‌توانند با برنامه‌ریزی پوشش بیمه‌ای این افراد را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه جلسه مصطفی شریعتی، مدیرکل امور استان‌ها و کارگزاری‌ها نیز توضیحات کاملی درباره حوزه فعالیت خود داد و از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه کارگزاران گزارش کاملی ارائه داد.

 سپس رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، عباس زاده معاون مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و بابایی معاونت اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در سخنان خود به اهمیت اجرای بیمه برای جامعه روستایی و عشایری استان تأکید کردند و برای کمک به پوشش حداکثری جامعه هدف صندوق و دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی که مشمول باشند اعلام آمادگی کردند.

 


 

ارسال نظر