شناسه خبر : 5164

۳۰ درصد روستائیان سقز زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

30 درصد روستائیان سقز زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان کردستان گفت: هم اکنون در سطح استان ۶۰ هزار خانواده زیرپوشش این بیمه قرار دارند و از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، جبار احمدپور در هشتمین همایش آموزشی کارگزاران بیمه در سقز اظهار داشت: در سال جاری در شهرستان سقز 798 خانوار زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون در سطح استان کردستان 60 هزار خانواده زیرپوشش و از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

احمدپور گفت: توجه به عدالت اجتماعی از پایه‌های اصلی بیمه روستاییان است و از کشاورزان انتظار داریم در این حرکت بیمه‌ای مشارکت جدی داشته باشند.

وی کار گارگزاران را اقدامی انسانی و نوعی کارآمدادی دانست و از مسئولان شهرستان خواست در جهت بیمه روستائیان کمک کنند.

احمدپور ادامه داد: این صندوق، سازمانی نوپا است که برای ارائه خدمات در حوزه های مستمری پیری، مستمری بازماندگان و مستمری از کارافتادگی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: به دلیل ارزان و یارانه‌ای بودن، این نوع بیمه برای روستاییان مناسب است و از کشاورزان می‌خواهیم در این بیمه مشارکت کنند هر چند در حال حاضر 30 درصد روستائیان سقز زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در این نشست گفت: گسترش چتر بیمه اجتماعی در روستاهای شهرستان سقز ضروری است و از کارگزاران می‌خواهیم در این جهت بیشتر کار کنند.


 

  • دیاکو ملاویسه

    سلام می خوام بیمه روستایی داشته باشم چگونه اقدام کنم و کجا برم

ارسال نظر