شناسه خبر : 5158

بیش از ۳۲ هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزشی معرفی شدند

بیش از 32 هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزشی معرفی شدند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که بخواهند هر گونه تغییر یا بازسازی در خط تولید و جابجایی کارگاه و ماشین‌آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت انجام دهند، کارگران آ‌نان در طول مدت زمان تغییر اقتصادی با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا ، کریم یاوری گفت: تمامی کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه از مشمول قانون کار و تامین اجتماعی، مکلف به ارائه خدمات به آنان است، گفت: بر اساس قانون بیمه بیکاری، به کارگرانی که بدون میل و اراده بیکار شده‌اند مقرری بیکاری پرداخت می‌شود.

یاوری افزود: پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست‌اندرکاران اجرایی قانون بیمه بیکاری است. در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۶ هزار نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده‌اند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ حدود سی هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی و بازآموزی و تجدید مهارت معرفی شدند، گفت: در ۹ ماه سال جاری حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند.

یاوری با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعادل بخشی به منابع و مصارف صندوق بیمه بیکاری، گفت: به این منظور کارگروه‌های مشترک بین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی شکل گرفته است و با جدیت این موضوع پیگیری می‌شود.

 

 

  • پرکار

    کاش واقعا همچین حمایتی انجام بشه.من که باور نمی کنم

ارسال نظر