شناسه خبر : 5155

۶۲ درصد بیمه شده کرمانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

62 درصد بیمه شده کرمانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: استان کرمان با بیش از یک میلیون و ۸۵۰ نفر بیمه شده حدود ۶۲ درصد بیمه شده را تحت پوشش دارد و ماهانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی با هزار و ۴۰۰ موسسه درمانی دارد .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمد جعفری بیان کرد: از آنجایی که سازمان مرکزی بیمه سلامت در اندیشه تعمیم نسخه نویسی الکترونیکی به کل کشور است طی سه روز گذشته دوره‌های آموزشی این طرح در کرمان به 100 نفر از پرسنل بیمه سلامت استانهای مختلف ارائه شد.

جعفری گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در اسفند ماه شاهد افزایش نسخه نویسی الکترونیک به استان‌های دیگر خواهیم بود در عین حال عمق بخشی به لایه‌های نرم افزاری این طرح در دستور کار قرار دارد و تا آخر سال، آن تعداد از مطب‌هایی که هنوز به سیستم نسخه نویسی الکترونیک مجهز نشده‌اند تجهیز خواهند شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر چگونگی مراحل حذف دفترچه در بیمارستان های استان کرمان گفت: سامانه‌های اطلاعاتی بیمه سلامت به نرم افزارهای بیمارستان‌های دولتی متصل و سیستم استحقاق سنجی درمان در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: بیمار بدو ورود به بیمارستان با ارائه کد ملی، سایر داده‌هایش مورد شناسایی قرار می‌گیرد و بعد از اطمینان، بستری و تحت مداوا قرار می گیرد و با این شیوه نیازی به ارائه دفترچه بیمه نیست.

به گفته جعفری اداره کل بیمه سلامت استان کرمان با بیش از یک میلیون و 850 نفر بیمه شده حدود 62 درصد بیمه شده را تحت پوشش دارد و ماهانه بیش از 50 میلیارد تومان گردش مالی با هزار و 400 موسسه درمانی دارد و از این مبلغ حدود 15 میلیارد تومان به سیستم پزشکی خانواده پرداخت می‌شود تا دغدغه‌های درمانی روستاییان به حداقل ممکن برسد.

 

 

 


 

ارسال نظر