شناسه خبر : 5132

بیمه سلامت روزانه یک میلیارد تومان هزینه درمانی پرداخت می‌کند

بیمه سلامت روزانه یک میلیارد تومان هزینه درمانی پرداخت می‌کند

بیمه همگانی سلامت کردستان جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۵۰ هزار نفر را در استان تحت پوشش دارد و روزانه حدود یک میلیارد تومان هزینه درمانی به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، انور اسماعیلی مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: بیمه سلامت استان کردستان دارای شش صندوق بیمه‌ای شامل بیمه کارکنان دولت، جهت شاغلین ادارات و سازمان‌های دولتی، سایر اقشار (خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، جانبازان و شهدا)، روستاییان و عشایر، ایرانیان، بیماران خاص و همگانی سلامت است.

وی افزود: افرادی که بیمه دفترچه ایرانیان را دارند، می‌توانند به مراکز دولتی و خصوصی مراجعه کنند که در واقع این نوع بیمه 50 درصد از حق بیمه را فرد و نصف دیگر آن را دولت مکلف به پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اینکه بیمه شدگان سالیانه 265 هزار تومان یعنی ماهانه 22 هزار تومان حق بیمه را پرداخت می‌کنند، افزود: صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز بالغ بر 600 هزار نفر که ساکن روستا هستند را تحت پوشش قرار داده است.

اسماعیلی ادامه داد: صندوق بیماران خاص نیز که شامل پنج بیماری از جمله تالاسمی، ام اس، دیالیز، پیوندکلیه و هموفیلی است، در سطح استان 1600 نفر را تحت پوشش قرار داده و از دفترچه رایگان بهره‌مند شده و همچنین اکثر خدمات درمانی رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

 


 

ارسال نظر