شناسه خبر : 5100

ماهانه بیش از ۲ میلیون برگ پرداخت حق بیمه در سطح کشور صادر می‌شود

ماهانه بیش از  2 میلیون برگ پرداخت حق بیمه در سطح کشور صادر می‌شود

مدیرکل نظارت و ارزشیابی امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ پرداخت حق بیمه در سطح کشور صادر می شود گفت: این مهم بصورت غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر ربیع زاده روز دوشنبه در حاشیه نشست تخصصی استقرار میز خدمت با اشاره به اینکه دستورالعمل میز خدمت سال 96 به دستگاه‌ها ابلاغ شد افزود: در خردادماه سال جاری دستورالعمل اجرایی میز خدمت به همه شعب تامین اجتماعی ابلاغ و کار آغاز شد.

وی با بیان اینکه الزامات و پیش نیازهای میز خدمت به استان ها ابلاغ شده است اظهار داشت: استان‌ها حرکت‌های مختلفی را شروع کردند اما کلیت کار به درستی پیش نمی‌رفت.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی امور استان ها سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان میز خدمت را به عنوان یک نماد در نظر نگرفته است تصریح کرد: بیش از 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که می‌طلبد برای کاهش هزینه‌های بیمه شدگان خدمات به صورت غیرحضوری اجرایی شود.

ربیع زاده با اشاره به اینکه در گذشته مردم بابت سرویس‌های مختلف از سازمان تامین اجتماعی بارها بایستی به شعب مراجعه می‌کردند یادآورشد: اقدامات متعددی طی سنوات گذشته برای تسهیل در انجام امور بیمه شدگان قبل از اجرای میز خدمت انجام شده است.

وی از وجود یک میلیون و 200 کارفرما که لیست به تامین اجتماعی ارسال می‌کنند خبر داد و گفت: با گرفتن لیست بیمه به صورت غیرحضوری، رفت و آمد یک میلیون و 100 کارفرما به این شعب حذف شده است.

ربیع زاده ادامه داد: سالانه بیش از 2 میلیون و 900 هزار اوراق مطالباتی به شکل الکترونیکی ابلاغ می‌شود که یکی دیگر از کارکردهای فعالیت تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری است.

وی با بیان اینکه از سال 93 فعالیت کارکنان در شعب از تک کاربری به چند کاربری تبدیل شده است گفت: در گذشته تنها در یک حوزه تخصصی ارائه خدمت شود اما با آموزش‌های انجام شده فاز یک ساختار نوین ارائه خدمات در کل شعب سراسر کشور عملیاتی شد.

 


 

ارسال نظر